جمعه, 07 اردیبهشت 1403
جمعه, 07 اردیبهشت 1403
Friday, 26 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۲ ]

 

گیلان امروز- برای نخستین بار در کشور سامانه الکترونیکی کمیسیون ماده ۹۹ با همکاری دفتر فنی و امور عمرانی و اداره کل فناوری اطلاعات استانداری گیلان با کمترین هزینه راه اندازی شد.

کمیسیون ماده ۹۹ روستایی به ‌منظور رسیدگی به پرونده های ساخت ‌و ساز غیرمجاز و غیرقانونی در روستاها تشکیل شده است. از مزیت های این سامانه می توان به حذف رفت و آمدهای مکرر، سرعت بالا در فرایند ارسال و دریافت پرونده و حذف حضور دهیاران و ذینفعان پرونده در کمیسیون و در نتیجه کاهش زمینه های فساد در این خصوص اشاره کرد.

سید سجاد عبدالهیان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه کمیسیون ماده ۹۹ ویژه تخلفات مربوط به پروانه ساخت و سازهای روستایی است، اظهار کرد: پرونده تخلفات مربوط به ساخت و سازهای غیر مجاز به کمیسیون ماده ۹۹ که در استانداری قرار دارد، می آید و تصمیم گیری لازم درباره آن صورت می گیرد.

مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری گیلان یکی از چالش های پرونده های کمیسیون ماده ۹۹ را حجیم بودن آن و تعداد زیاد مستندات و صفحات و... دانست که باعث استفاده بسیار زیاد کاغذ در مجموعه استانداری می شد.

وی با اشاره به حجم بالای پرونده ها افزود: از زمان راه اندازی سامانه تاکنون بیش از ۳۲۰۰ پرونده تخلف در آن ثبت شده است.

عبدالهیان با اشاره به راه اندازی فاز نخست سامانه الکترونیکی کمیسیون ماده ۹۹ از حدود یک سال گذشته، گفت: بخشداران و دهیاران وارد سامانه می شوند و تمام اسناد مورد نیاز را که به صورت شفاف در این سامانه بیان شده، تنها برای یک بار بارگذاری می کنند.

وی با بیان اینکه کلیه پرونده های تخلفات کمیسیون ۹۹ به صورت الکترونیکی پیگیری و جوابدهی می شود، خاطرنشان کرد: این پرونده های الکترونیکی در قالب کمیسیون های مختلف بررسی و رای صادره مجددا در همان سامانه بارگذاری می شود و هیچگونه برگه چاپی نخواهیم داشت.

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان