شنبه, 08 اردیبهشت 1403
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
Saturday, 27 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۳ ]

 

گیلان امروز- رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف ۳۰۰ عدد لامپ زنون قاچاق به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال از یک انبار در شهرستان رشت خبر داد.

سرهنگ ارحام عفت‌دوست گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات همه جانبه از وجود لوازم یدکی خارجی قاچاق در یکی از انبار‌های شهرستان رشت مطلع شده و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گیلان به کشف ۳۰۰ عدد لامپ زنون خودرو در بازرسی از این انبار اشاره کرد و گفت: متهم ۴۹ ساله این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

وی افزود: کارشناسان ارزش لامپ‌های کشف شده را ۴۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.

 

 

 

کشف کارگاه چوب خانگی در فومن

گیلان امروز- یک کارگاه چوب بری که به صورت غیرقانونی در یک خانه روستایی در شهرستان فومن ایجاد شده بود، کشف شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فومن گفت : ماموران یگان حفاظت یک کارگاه چوب بری را که به صورت غیرمجاز در خانه‌ای در روستای ماوزیان برپا شده بود، با حکم دادستانی کشف کردند.

علی داوودی با اشاره به ورود شبانه و مخفیانه چوب‌های جنگلی قاچاق به این کارگاه ، افزود: ۳ تن چوب جنگلی قاچاق از گونه ممرز، اوجا و توسکا در بازرسی از این کارگاه خانگی کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه صاحب خانه متخلف به دادسرای فومن معرفی شد ، اضافه کرد : کارشناسان ارزش چوب‌های کشف شده را بیش از ۱۰ میلیون تومان برآورد کردند.

 

 

 

تداوم اجرای طرح نذر خون در گیلان

گیلان امروز- پایگاه‌های انتقال خون گیلان تا پایان ماه مبارک رمضان آماده دریافت خون هستند.

دکتر بابک پاکدل مدیر کل انتقال خون گیلان گفت: به دلیل تکمیل نشدن ذخایر خونی استان برای تامین خون مورد نیاز مراکز درمانی، طرح نذر خون تا عید فطر ادامه دارد.

وی از شهروندان واجد شرایط و اهداکنندگان مستمر خون درخواست کرد: به دلیل کاهش شدید ذخایر خونی استان، برای اهدای خون خود هرچه زودتر به مراکز انتقال خون گیلان مراجعه کنند.

 

 

 

آغاز ثبت نام الکترونیکی دانش آموزان از اول خرداد

گیلان امروز- نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان در سامانه پادا از اول خرداد آغاز می‌شود.

اداره کل آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد: به دنبال ایجاد پرونده الکترونیکی دانش آموزان، از خرداد امسال، ثبت نام اینترنتی دانش آموزان هم از سامانه «پادا» انجام می‌شود.

سامانه پادا مخفف پرونده الکترونیکی دانش آموزان است و دوره‌های آموزشی کارکردن با این سامانه برای اولیاء دانش آموزان، از طریق شبکه شاد در دسترس قرار می‌گیرد.

 

 

۶ هزار قرص نان نذری در شفت توزیع شد

گیلان امروز- مسئول کانون رضوی شهرستان شفت بابیان اینکه ۵۸ بسته معیشتی به نیازمندان شهرستان شفت به همت خادم یاران رضوی اهدا شد گفت: در این مدت همچنین ۶ هزار قرص نان نذری نیز توزیع شد.‌

سیدتقی موسویان در گفتگو با شبستان با اشاره به فعالیت های کانون خدمت رضوی شهرستان شفت در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: کانون خدمت رضوی فعالیت های گسترده ای در حوزه های مختلف از جمله کمک به آسیب دیدگان کرونایی و شناسایی محرومان دارد.

مسئول کانون رضوی شهرستان شفت با بیان اینکه از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۵۸ بسته معیشتی در بین نیازمندان به همت خیرین و خادمیاران رضوی در این شهرستان توزیع شد گفت: توزیع ۸۴۰ کیلوگرم‌ مرغ و ۶ هزار قرص نان از دیگر فعالیت هایی است که توسط رابطان کانون رضوی شهرستان شفت، بین نیازمندان این شهرستان توزیع شده است.

موسویان ارزش این اقلام را ۶۳۱ میلیون ریال اعلام کرد و اذعان داشت: خرما، پنیر، برنج، رب، روغن، گوشت، مرغ، شکر، ماکارونی و حبوبات از جمله محتوای بسته های معیشتی در این ایام بود که در مراحل مختلف به دست نیازمندان رسید.

وی افزود: توزیع ۲۹ کارت خرید ۴۵۰ هزار تومانی نان متبرک استان قدس رضوی و همچنین توزیع ۶ هزار قرص نان به ارزش ۶۰ میلیون ریال در هفت نقطه این شهرستان، از دیگر خدمات این کانون در ماه مبارک رمضان بود.

وی خاطر نشان کرد: کمک به نیازمندان این شهرستان، به همت خیران تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان