سه شنبه, 18 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 18 اردیبهشت 1403
Tuesday, 07 May 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۵۰۱ ]

 

محمدحسن اصغرنیا*

چشم چپم دچارعارضه ای شده بود چشم پزشک جوانی را یافتم تامداوایم کند و به بیمارستان نور کرج به ایشان جناب دکتر درفشی مراجعه کردم. خاطرات گذشته سیزده ساله ام تجدید شد؛ از سال 1362 مسئول دانشگاه کردستان بودم و ایشان رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بودند.محل کارش با بیش از یکصد نفرپزشک فوق تخصص و پرستاران زن ومرد با نظم و نسقی ویژه مثل ساعت کارمی کردند.

ازآنجا نشانی استانداری را گرفتم که راهنماییم کردند به محض ورود فهمیدم اینجا فرمانداری سابق کرج بوده و تابع استانداری تهران با آقای مجتبی عبداللهی استانداری فعلی البرز به گفتگو نشستم و از مصایب و مشکلات اجرایی سخن گفت که فهمیدم فردی منصف واجراییست.

ایشان سومین مقام کابینه 13 میباشد که باهم ملاقات کردیم؛ اولی دکترسید امیرقاضی زاده هاشمی معاون ریاست جمهوری ورییس بنیاد شهید در سال گذشته بود که بعنوان جانباز 55 درصد تذکراتی به ایشان دادم. اولین سوالم از او این بود با افراختن چفیه درمحل کارت می پرسم سرداری که پاسخ داد پزشکم و از او خواستم درانتخاب مدیران کل استانها و بویژه مشاوران ایثارگری در وزارتخانه ها که حتما با اومشورت می کنند توصیه بکند یکی ازاعضا جوان خانواده شهدا یا جانبازان یا اسراءرا بکار بگیرند نه سرداران سپاه را بعنوان مثال گفتم مدیرکل تهران بزرگتان فردیست بنام سردار اصحاب کریمی که اگر بخواهد خانواده شهیدی یا جانبازی یا  آزاده ای او را رویت کند دفترش پاسخ می دهد حاجی سردار صبح های پنجشنبه درسالن دعای ندبه بهشت زهرا ملاقات عمومی دارد بروید آنجا؛

یاللعجب به وزیرمحترم کشور سردار احمد وحیدی هم گفتم شما مشاوری درامورایثارگران دارید که سردار است از او بپرسید اسامی شهداء و جانبازان هفتم تیر 1360 که درکنارشهیدبهشتی مظلوم و72 تن بوده اند گزارشی بدهند. متاسفانه از17 بهمن 1403 نه گزارشی ازطرف مشاور ایثارگران بدست ایشان رسیده و جوابی به نامه سه ماهه ام به وزیر کشور بدستم نرسیده است. البته برای ثبت درحافظه تاریخی جهان وملت ایران اسامی را برای سردار احمد وحیدی وزیرکشورنوشته ام:

 1- شهید مهندس مجیدی مشاورعمرانی وزیر کشور

2 – شهید معتمدی مشاورجوانان استاندار اصفهان

3 - دکترمرتضی محمدخان معاون وزیر

4 - ابوالفضل اجاره دار معاون وزیر

5 - این بنده خدا م ح اصغرنیا استاندار سمنان.

جالب توجه اینکه کتابهایی به نام (نهضت جنگل به روایت تصویر و سردارقبیله شقایق و سرود سبز رهایی بعنوان مسئول مرکز بازشناسی نهضت جنگل) نوشته ام و پانصد جلد آن درانبار بنیاد شهید زندانیند و رییس فرهنگی قیمت کتاب را 15 برابر کرده است و پول می خواهد و دانشجویان و پژوشگران نهضت جنگل در به در بدنبال پیدا کردن این کتابند و انگیزه نویسنده هم کسب درآمد نبوده و آقایان ادعای کار فرهنگی دارند و دغدغه امراض خودکفایی؛ امروزنوشتم شاید فردا نباشم و باید برای عمل جراحی خود را آماده کنم .

*جانباز55درصد و مسئول بنیاد جانبازان هفتم تیر1360

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان