پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
Thursday, 28 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- بسیاری از افراد، از فواید استفاده از شامپو بچه اطلاعی ندارند. شامپو بچه یک وسیله همه کاره و چند منظوره است که علاوه بر شستن مو‌های کودک، می‌توانید از آن برای چیز‌های دیگری نیز استفاده کنید.

۱. تمیز کردن براش‌های آرایش

اگر براش‌های آرایش خود را به روش صحیح تمیز کنید، می‌توانید تا سالها، از آن‌ها استفاده کنید. انجام این کار با شامپوی بچه بسیار آسان است. از آنجا که این شامپو، مخصوص مو‌های نرم کودک است، در مورد مو‌های براش شما نیز صادق است. یک کاسه کوچک را با آب ولرم پر کنید و چند قطره شامپو بچه به آن اضافه کنید. براش‌ها را درون کاسه قرار داده و مو‌های آن را با انگشتان خود ماساژ دهید و پس از آبکشی بگذارید تا خشک شوند.

۲. داشتن کفش‌های درخشان

شامپو بچه حاوی روغن‌هایی است که کفش‌های شما را درخشان می‌کند. چند قطره شامپو را روی پارچه نخی بریزید و از آن برای جلا دادن و تمیز کردن کفش خود استفاده کنید تا دوباره نو بنظر برسند.

۳. جلا دادن و نو کردن فلز

آیا فلزی دارید که میخواهید دوباره زیبا بنظر برسد؟ کمی بیکینگ پودر را با چند قطره شامپو بچه مخلوط کنید، سپس این مخلوط را روی فلز مورد نظر گذاشته و کمی مالش دهید؛ نتیجه را خواهید دید.

۴. زیپ

آیا زیپ لباستان، دیگر به راحتی کشیده نمیشود؟ یا مهره و پیچی دارید که زنگ زده اند؟ چند قطره شامپو بچه در هردو معجزه می‌کند؛ هم زیپ شما مجدداً بدون مشکل کار خواهد کرد و هم می‌توانید آن مهره‌ها یا پیچ‌ها را به راحتی باز کنید.

۵. ژاکت کوچک شده

هر بار که لباسی در لباسشویی کوچک می‌شود، فکر می‌کنیم که دیگر باید دور انداخته شود! اما خوشبختانه بازگرداندن ژاکت کوچک شده به اندازه قبل، بسیار آسان است. یک تشت را با آب گرم پر کنید و چند قطره شامپو بچه اضافه کنید. می‌توانید از نرم کننده نیز برای این کار استفاده کنید. لباس را درون آن بشویید و پهن کنید.

۶. از بین بردن لکه‌ها

آیا پیراهنی سفید دارید که دارای لکه‌های زرد رنگ است؟ نگران نباشید. مقداری شامپو بچه را روی نقاط مورد نظر بمالید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه خیس بخورد. پیراهن خود را با آب بشویید و بس! لکه‌های شما از بین می‌روند.

۷. نظافت ماشین

این شامپو برای از بین بردن چربی و آلودگی از خودرو نیز بسیار مناسب است. فقط کافی است مقدار کمی از آن را به مقداری آب اضافه کرده و مشغول تمیز کردن ماشین خود شوید.

۸. تمیزکردن شانه یا برس مو

آیا شانه یا برس موی شما کمی کثیف شده است؟ با استفاده از شامپو بچه آن را تمیز کنید. یک لیوان را با آب گرم پر کنید و کمی از شامپو را به آن اضافه کنید. شانه یا برس خود را بگذارید تا چند دقیقه در آنجا خیس بخورد و سپس آن را با یک حوله خشک کنید. شامپو باعث تمیز شدن کامل برس یا شانه شما می‌شود.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان