پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
Thursday, 25 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۲ ]

 

 

 

گیلان امروز- مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان با بیان اینکه ۲۴ درصد از فضاهای آموزشی گیلان نیاز به تخریب و مقاوم‌سازی دارند گفت: رشت و تالش از جمله مناطقی هستند که تعداد مدارس تخریبی آن‌ها بالاتر از سایر شهرستان‌ها است.

علی دقیق در جلسه با شورای معاونان، مدیران و رؤسای آموزش و پرورش استان گیلان که با حضور اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات در دهکده ساحلی برگزار شد اظهار داشت: اصلاح و بهبود زیرساخت‌های آموزشی به اعتبارات و تخصیص منابع نیاز دارد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان با بیان اینکه یکی از فرآیندهای رسیدن به توسعه پایدار برای ارتقای جایگاه نظام تعلیم و تربیت توسعه فضاهای آموزشی است عنوان کرد: یکی دیگر از شاخص‌های موثر که می‌توان عدالت آموزشی را با آن سنجید وجود سرانه فضای آموزشی است.

دقیق با بیان اینکه ۳۱۱ هزار دانش آموز در مدارس دولتی گیلان مشغول تحصیل هستند تصریح کرد: سه شهرستان رشت، تالش و آستارا در استان گیلان از حیث سرانه آموزشی پایین‌تر از مناطق دیگر استان و حتی کشور هستند.

وی با تاکید بر اینکه از سه هزار و ۲۰ فضای آموزشی گیلان حدود ۲۴  درصد نیاز به تخریب و مقاوم سازی دارند افزود: رشت و تالش در استان گیلان از جمله مناطقی هستند که تعداد میزان مدارس تخریبی آن‌ها بالاتر از سایر شهرستان‌ها است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان گیلان این استان را از حیث دریافت اعتبارات نوسازی سی و مین استان کشور اعلام کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به اداره کل نوسازی مدارس استان گیلان اختصاص یافته است.

دقیق گیلان را اولین استانی که در آن بخاری‌های نفتی و ذعالی جمع‌آوری شد اعلام کرد و بیان داشت: تنها ۱۰ مدرسه در گیلان بخاری نفتی دارند اما مشکل عمده ما در استان وجود شوفاژهای فرسوده است.

وی تخصیص یکسری اعتبارات برای برای تعمیر و نوسازی مدارس و زیرساخت‌های گرمایشی گیلان را خواستار شد و عنوان کرد: در سال‌های اخیر ۱۵ پروژه با ۴۹۷ کلاس درس توسط اداره کل نوسازی گیلان اجرایی شد.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان