جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

 


یک استراتژیست نوآوری از مهارت‌های تحلیلی خود برای ارزیابی عملیات یک سازمان و یا کسب‌وکار، از جمله ساختار داخلی، فرایندهای تجاری و زیرساخت فناوری اطلاعات و توسعه روش‌هایی برای بهبود استفاده می‌کند. تمرکز بر ساده‌سازی عملیات، افزایش تجربه مشتری و افزایش درآمد است. استراتژیست‌های نوآوری در صنایع مختلف از جمله سازمان‌های خدمات مالی و شرکت‌های خدمات حرفه‌ای کار می‌کنند.

مسئولیت‌های شغلی ویژه استراتژیست‌های نوآوری بستگی به صنعت دارد. وظایف کلی شغلی می‌تواند شامل تشویق همکاری بین بخش‌های داخلی برای اطمینان از همسویی، بررسی روندهای بازار برای کمک به توسعه راهه‌ای باقی ماندن سازمان و نظارت بر مدیریت ریسک باشد. استراتژیست‌های نوآوری ممکن است با مدیریت اجرایی برای تعیین شکاف خدمات و ایجاد راه‌هایی برای بهبود ارائه خدمات همکاری کنند. آنها همچنین ممکن است با فروشندگان در مورد مذاکراتی که بر توسعه محصول جدید تأثیر می‌گذارد، ارتباط برقرار کنند. استراتژیست‌های نوآوری می‌توانند در کنفرانس‌ها یا نمایشگاه‌های تجاری برای نمایندگی یک سازمان شرکت کنند و توصیه‌هایی را در مرحله توسعه محصول ارائه دهند.


مهارت‌های ارتباطی عالی یک سرمایه اساسی برای استراتژیست‌های نوآوری است، زیرا آنها مسئول توسعه استراتژی‌هایی برای بهبود عملکرد یک سازمان هستند. این مهارت‌ها همچنین در تقویت همکاری بین بخش‌های داخلی، تعامل با مشتریان و راهنمایی پرسنل ضروری خواهد بود. استراتژیست‌های نوآوری باید توانایی‌های تحلیلی قوی داشته باشند تا فرآیندهای تجاری یک سازمان را ارزیابی کنند، راه حل‌هایی را برای به حداقل رساندن هزینه‌های عملیاتی و در عین حال افزایش رضایت مشتری تعیین کرده و آن راه‌حل‌ها را پیاده‌سازی کنند. مهارت‌های فنی قوی برای تجزیه و تحلیل زیرساخت فناوری اطلاعات یک سازمان و توصیه برای بهبود نیاز است.

صلاحیت‌های مورد نیاز

مدرک دانشگاهی و تجربه کار در یک موسسه تحقیقاتی که با بینش نوآوری بر موضوعات مرتبط با رشد متمرکز باشد.
توانایی کار گروهی در محیط تیمی و با افراد در همه سطوح در یک سازمان
مهارت‌های قوی و توسعه دهنده حل مسئله و ارائه آنها
انگیزه شخصی و روحیه کارآفرینی
توانایی انتقال ایده‌های پیچیده به صورت موثر، هم به صورت کلامی و هم به صورت نوشتاری و به زبان انگلیسی.
دانش و تجربه فعال در مورد بهترین شیوه بازاریابی، بینش و نوآوری
توسعه مهارت‌های تسهیل کارگاه
با تجربه در انجام تحقیقات کیفی با استفاده از تکنیک‌های جدید برای ارائه بینش در سطح جهانی.
عشق به یادگیری مداوم
نقش احتمالی  استراتژیست نوآوری


ایده یاب: در این نقش او غربالگری سنسورهای مختلف و منابع نوآوری را انجام می‌دهد، کارگاه‌هایی را برای طوفان مغزی برگزار می‌کند، از ابزارهای نوآوری استفاده می‌کند و از همه این فعالیت‌ها ایده می‌گیرد.

مدیر ایده: او به عنوان مدیر ایده ، ایده‌ها را از منابع مختلف جمع‌آوری می‌کند، بنابراین خود او نه تنها ایده پرداز است، بلکه مراقب جمع‌آوری، ارزیابی و انتخاب است. در انجام این کار، او معمولاً توسط یک سیستم مدیریت ایده پشتیبانی می‌شود که منعکس کننده ایده‌های کارکنان است.

پیشاهنگ نوآوری: در مقایسه با مدیر ایده، پیشاهنگ نوآوری روند ایده‌های خود را به جهان خارج باز می‌کند و ایده‌ها و فناوری‌های جدید را خارج از شرکت به معنای نوآوری باز جستجو می‌کند. به طور خاص، این روند شامل تجزیه و تحلیل فرصت‌ها، خطرات، نقاط قوت و ضعف  و همچنین مشتق از مسائل مهم آینده و هدف و چشم انداز آنچه می‌خواهیم با نوآوری به آن برسیم، می‌شود. همه این‌ها منجر به استراتژی نوآوری می‌شود.

آینده پژوهان: آینده پژوه نزدیک با استراتژیست نوآوری همکاری می‌کند، جایی که او زمینه توسعه استراتژی نوآوری را فراهم می‌کند. این شامل تحقیق در مورد روندهای آینده و تأثیر آنها بر شرکت است. بعنوان بخشی از آینده نگاری شرکتی، او سپس پیش‌بینی‌هایی را در آینده ارائه می‌دهد که اساس استراتژی نوآوری، زمینه‌های جستجو و مهمتر از همه برای یافتن ایده است.

توسعه دهنده سازمانی: اگر مدیر نوآوری از ساختارهایی مانند فرایندهای نوآوری و سیستم‌های نوآوری، فرهنگ نوآوری برای ایجاد حساسیت و ترغیب برای نوآوری مراقبت کند، به وضوح توسعه دهنده سازمان است. در این نقش، او خود نوآوری را هدایت نمی‌کند ، بلکه شرایط چارچوب را ایجاد می‌کند تا نوآوری در سازمان تشویق شود و با موفقیت انجام شود.

مدیر پروژه نوآوری: مدیریت پروژه‌های نوآوری یک وظیفه کلیدی است، به ویژه به دلیل وسعت، بین‌رشته‌ای و پیچیدگی پروژه‌ها. مدیر پروژه کلیه مراحل و وظایف فرآیند را هماهنگ می‌کند و مسئول دستیابی به اهداف است. او یک نوآوری را از ابتدا تا انتها همراهی می‌کند و سپس آن را به کسب و کار عملیاتی، به ویژه شخص مسئول چرخه عمر محصول، که در بسیاری از موارد مدیر محصول است، می‌سپارد.

توسعه دهنده: توسعه دهنده خالق و معمولاً متخصص و تکنسین محصول است که محصول و راه حل فنی پشت آن را توسعه می‌دهد. او نوآوری را بر اساس مشخصات اهداف یا مشخصات نوآوری ایجاد می‌کند. وظیفه وی زمانی به پایان می‌رسد که راه حلی با نمونه اولیه در دسترس باشد، که او آن را به بخش تولید و فروش واگذار می‌کند. توسعه دهنده همچنین نقش اساسی در چرخه عمر محصول ایفا می‌کند، زیرا برای سوالات فنی در دسترس است و در مرحله دوم بازخوردها مانند مشکلات بازار و فروش را دریافت می ‌ند و محصول را بیشتر توسعه می‌دهد.

مدیر بودجه: مدیر ارتقاء همچنین ارائه دهنده خدمات در فرایند نوآوری است. با این کار بررسی می‌کند که آیا یک پروژه نوآوری دارای ارزش بودجه است، آن را برای بودجه ارائه می‌دهد و فرآیند را اداره می‌کند.

مدیر نمونه کارها و کنترل کننده: در حالی که مدیر پروژه از یک پروژه واحد مراقبت می‌کند، مدیر نمونه کارها مسئول همه پروژه‌ها است هدف او انتخاب و اولویت‌بندی پروژه‌های مناسب است تا حداکثر ارزش و موفقیت از منابع محدود حاصل شود. مدیر نمونه کارها همچنین یک کنترل کننده است زیرا دستیابی به استراتژی نوآوری و اهداف نوآوری (به عنوان مثال ارقام کلیدی) را اندازه‌گیری می‌کند و اقدامات اصلاحی را در صورت انحراف آغاز می‌کند.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان