سه شنبه, 29 اسفند 1402
سه شنبه, 29 اسفند 1402
Tuesday, 19 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

بخش اقتصاد- رییس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوا گفت: امکانات و ظرفیت‌های موجود در کشور به گونه‌ای است که می‌توان به راحتی به هاب (قطب) تولید کاغذ و مقوا و تامین نیاز جمعیت ۴۰۰ میلیون نفری منطقه تبدیل شد .

«ابوالفضل روغنی گلپایگانی» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ایران با توجه به شرایط کلی و امکانات موجود، توان تبدیل شدن به مرکز تولیدی منطقه‌ای در بسیاری صنایع را داراست.

این عضو کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان‌کرد: به‌جز ترکیه که به واسطه همکاری با فیات ایتالیا بزرگترین خودروساز منطقه محسوب می‌شود، ایران در سایر صنایع از جمله سیمان، شیشه، فولاد و غیره و از جمله صنعت کاغذ می‌تواند برای بازار بزرگ ۴۰۰ میلیونی همسایگان و منطقه به تولید بپردازد.

وی یادآور شد: استفاده از کاغذ بسته‌بندی و کاغذ تحریر، یک موضوع جهانی و بین‌المللی است و همه کشورها به فرآورده‌هایی نظیر کتاب، روزنامه، نشریات، بسته‌بندی و غیره نیاز دارند.

روغنی بیان‌داشت: درخصوص کاغذ بسته‌بندی، اکنون مجوز تولید سالیانه ۲.۸ میلیون تنی وجود دارد، توان تولید کشور سالیانه ۱.۶ میلیون تن بوده و نیاز داخلی نیز سالیانه ۹۰۰ هزار تن است؛ بنابراین مازاد تولید باید صادر شود که هم‌اکنون نیز صادرات به اروپا از جمله آلمان، ‌فنلاند و انگلستان، آسیا و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس انجام می‌شود.

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان