سه شنبه, 29 اسفند 1402
سه شنبه, 29 اسفند 1402
Tuesday, 19 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

 

گیلان امروز- حمید رضا آبایی مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان در  بازدید از بندر چمخاله که با حضور نماینده مردم لنگرود در مجلس و مدیرکل مهندسی عمران و نظارت بر طرح ها سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد در جمع خبرنگاران گفت: باتوجه به مشکلاتی که در بخش تامین مصالح و سنگ مورد نیاز بوجود آمده برای تسریع در روند پروژه به مبالغ بیشتری نیاز داریم که برآورد قطعی هزینه آن صورت نگرفته اما اینگونه به نظر می رسد برای اتمام این بندر گردشگری به یک و نیم برابر پیش بینی ها منابع مالی نیاز داریم.

وی افزود : سازمان بنادر و دریانوردی سنگ معدن بامیان را مورد تایید قرار داده و سنگ معدن لوشان هم بررسی و مورد تایید مشاور قرار گرفته است اما تامین این مصالح هزینه مالی مضاعفی بر پروژه تحمیل می کند و ما بدنبال اخذ مصوبه از مراجع ذیصلاح هستیم تا بتوانیم طبق زمانبندی پروژه را به پایان برسانیم .

وی اظهار کرد : امیدواریم با رفع مشکلات پروژه در زمانبندی مورد نظر و  حتی زودتر از زمان تعیین شده به پایان برسد و تحقق این امر با حمایت مسئولان و دستگاههای ذیربط امکانپذیر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این پروژه در اختیار پیمانکار است و سازمان بنادر بر روند پیشرفت بازرسی و نظارت دارد، گفت: سازمانهای مسئول با توجه به ضرورت انجام این کار بستر مناسب برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی را فراهم کنند و در بخش زیر ساختها حمایت ها و هماهنگی های بیشتری با سازمان بنادر داشته باشند.

نماینده مردم لنگرود نیز در این بازدید از مجاورت با دریا خزر را یکی از مزایای ارزشمند در شمال کشور عنوان کرد و گفت : این مزیت پتانسیل غنی و ارزشمندی است و ما را بر این فکر واداشته که هرچه بهتر از این موهبت خدادادی استفاده کنیم .

پرویز محمد نژاد با بیان اینکه پیرو مطالبات قبل پروژه روند پیشرفت خوبی داشته است افزود: مشکلات این پروژه با همکاری سایر نهادها برطرف خواهد شد .

وی ادامه داد: بندر چمخاله بندر گردشگری تعریف شده و این بندر چه در حوزه لنگرود و چه در جلگه و بالادست کوهستانی از منابع ثروت استان گیلان محسوب می شود و یکی از منابعی که با آن به ثروت دست می یابیم ورود گردشگر از طریق این بندر است و ما در قبال آن می توانیم درآمد ارزی داشته باشیم .

وی در پایان با تقدیر از تلاشهای آبایی مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان به جهت پیگیری، جدیت و همچنین نظارت دقیق بر روند پیشرفت پروژه بندر گردشگری چمخاله گفت : با بررسی مشکلات و  جزئیات پروژه بدنبال آن هستیم با اتمام به موقع آن از ظرفیتهای موجود استان بیشتر استفاده شود که با توجه به توانایی ها و مدیریت خوب مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان امید داریم این امر هر چه سریع تر صورت بپذیرد.

ایجاد ۳۰۰ متر  مسیر سنگی برای رسیدن به پل و عرشه  ، ساخت موج شکن در عمق ۵ متری با در نظر گرفتن وضعیت جریان گردش آب دریا و مسائل محیط زیستی ، ایجاد دو دستک موج شکن در فاصله ۴۰۰ متری از ساحل برای استحصال دو هکتار و ساخت حوضچه چهار هکتاری برای ورزشهای آبی ، دریایی و قایقرانی و سایر تفریحات دریایی را از جمله اقدامات انجام شده در بندر چمخاله است و با بهره برداری از این پروژه زمینه لازم برای توسعه صنعت گردشگری دریایی و ایجاد زیر ساخت ها و شرایط هتلینگ و پذیرایی از مهمانها در گیلان فراهم می شود .

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان