پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
Thursday, 25 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۲ ]

 

 

گیلان امروز- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ممنوعیت ارائه خدمات زیربنایی برای ساخت و ساز در مناطق جنگلی گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: علاوه بر این‌ها دستگاه قضایی با تعدی کنندگان به مأموران منابع طبیعی در گیلان نیز به شدت و با قاطعیت برخورد می‌کند.

احمد آقایی با بیان اینکه ارائه خدمات زیربنایی برای ساخت و ساز در مناطق جنگلی ممنوع است اظهار داشت: ارائه هرگونه خدمات نظیر آب، برق و گاز در مناطق جنگلی استان ممنوع بوده و با متخلفان برخوردهای لازم انجام می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان عنوان کرد: طبق مصوبات ما مقرر شد به هیچ عنوان خدمات خدمات نظیر آب، برق و گاز و همینطور جاده دسترسی در مناطق جنگلی استان گیلان داده نشود و این امر بر اساس قانون کاملا ممنوع است.

آقایی با تاکید بر اینکه ساخت و ساز در اراضی منابع طبیعی و مرتع داده نمی‌شود تصریح کرد: دهیاران به هیچ وجه حق ندارند که برای ارائه خدمات در این مناطق مجوزهای لازم را به افراد متقاضی بدهند و اگر چنین کاری انجام بگیرد قطعا با آنان برخورد قانونی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات افرادی به مأموران منابع طبیعی به عنوان حافظان انفال جسارت می‌کنند ابراز داشت: انفال یک ثروت عمومی محسوب می‌شود و همه ما در آن شریک هستیم بنابراین ارتکاب چنین جرایمی از دیدگاه قانون غیرقابل گذشت به حساب می‌آید.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اذعان کرد: دستگاه قضایی با هر دو گروه یعنی هم مجوز دهندگان خدمات آب، برق، گاز و راه دسترسی در مناطق جنگلی، اراضی منابع طبیعی و مرتع و هم تعدی کنندگان به مأموران منابع طبیعی به شدت و با قاطعیت و در سایه قانون برخورد می‌کند.

آقایی به دیدگاه اسلام در خصوص اهمیت حفظ زمین و ثروت‌های عمومی هم اشاره داشت و در پایان خاطرنشان کرد: در دین مبین اسلام همواره بر لزوم احساس مسئولیت انسان‌ها در قبال طبیعت، محیط‌زیست و حفظ تعادل میان انسان و طبیعت تاکیدهای فراوانی شده است.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان