شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
Saturday, 20 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۸ ]

 

گیلان امروز- یک سال و چند ماه از ظهور و بروز ویروس کرونا در جهان می‌گذرد و در این مدت انسان‌های بسیاری به این بیماری مبتلا یا بر اثر آن فوت کرده‌اند. در ایران نیز حدود دو میلیون نفر درگیر این بیماری شده و روزانه ۳۰۰ نفر نیز بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

 

میزان جستجو در گوگل

بیشتر افراد درباره علائم کرونا و آمار این بیماری در گوگل جستجو می‌کنند، یک وب سایت که آمار‌هایی را درباره جستجو‌های مردم در گوگل منتشر می‌کند، گزارشی را از میزان جستجو‌های عبارت «علائم کرونا» و «علایم کرونا» توسط کاربران ایرانی منتشر کرده است. سایت www.worldometers.info نیز نمودار‌های مرگ و میر در جهان را منتشر می‌کند که انتشار این گزارش با نمودار‌های این سایت رابطه مستقیمی دارد.

در مدت زمان ۲۰ روز قبل از سه پیک قبلی مرگ و میر کرونایی، یک خیز در نمودار جستجوی عبارت «علائم کرونا» دیده می‌شود. علت این جستجوی زیاد نیز به دلیل ناآگاهی و استرس‌های اولیه در مواجهه با ویروس بوده است.

نکته قابل توجه این است که در شرایط حاضر و رسیدن به پیک چهارم کرونا، دوباره نقطه اوجی در جستجوی عبارات «علایم کرونا» و «علائم کرونا» توسط کاربران ایرانی به وجود آمده است. طبق گفته کارشناسان و پزشکان کشور هنوز به پیک چهارم نرسیده و حدود دو هفته بعد تعداد ابتلا و مرگ و میر میزان بیشتری پیدا خواهد کرد.

 

رسیدن به پیک چهارم نمودارها را قله‌ای کرد

آمار‌هایی که توسط وزارت بهداشت منتشر می‌شود حکایت از افزایش میزان ابتلا و مرگ و میر دارد. تعداد مبتلایان به طور بی سابقه‌ای در حال افزایش است و مرگ و میر روزانه هم دوباره به عدد‌های سه رقمی بالای ۱۰۰ نفر برگشته است. می‌توان گفت بخشی از آمار ابتلای این روز‌ها ممکن است در دو هفته آینده، به میزان مرگ و میر اضافه شده و رکورد عدد مرگ روزانه در کشور شکسته شود.

 

ایرانی ها چقدر در اینترنت درباره کرونا جستجو می کنند؟

طبق آماری که وزارت بهداشت ابتلا‌های اینروز‌های کرونا، خانوادگی است و می‌توان منشا آن را دید و بازدید یا سفر‌های نوروزی عنوان کرد. می‌توان از قله‌هایی که در نمودار‌های جستجوی عبارات مذکور این نتیجه را گرفت که روزانه افراد بیشتر به این ویروس مبتلا می‌شوند و همینطور می‌توان گفت مردم درباره این بیماری کنجکاوی و اضطراب دارند.

‌می‌توان این نتیجه را نیز گرفت که ممکن است بین میزان رابطه جستجوی عبارات «علائم کرونا» و «علایم کرونا» در گوگل با میزان ابتلا و مرگ و میر رابطه مستقیمی باشد. سایت گوگل ترندز، نموداری از جستجوی این عبارت در یک سال گذشته را منتشر کرده که ۴ نقطه اوج در آن دیده می‌شود.

گفتنی است، در حال حاضر نیز میزان جستجو درباره کرونا در اینترنت افزایش یافته و براساس این آمار می‌توان گفت طی دو هفته دیگر شاهد موج افزایش ابتلا و مرگ میر در کشور خواهیم بود.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان