شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
Saturday, 20 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۸ ]

 

گیلان امروز- مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: تاب آوری اجتماعی ظرفیت جامعه برای انطباق با تغییرات یا دگرگونی ها و حفظ رفتار سازگارانه را فراهم می‌آورد.

به گزارش مهر، سیاوش غلامی در نشست طرح مشارکت اجتماعی داوطلبان با هدف تاب آوری اجتماعی و خدمات حمایتی محله محور در سکونتگاه‌های کم برخوردار، اظهار کرد: تاب آوری مقیاسی از انعطاف پذیری جوامع و شهرها در برابر شوک‌ها و فشارهای داخلی و بیرونی محیط است.

غلامی با بیان اینکه تاب آور بودن یک جامعه به لحاظ ابعاد و مؤلفه‌های اجتماعی است که می‌تواند آن جامعه را به سوی تاب آوری در سایر ابعاد هدایت کند، افزود: تاب آوری اجتماعی ظرفیت جامعه برای انطباق با تغییرات یا دگرگونی ها و حفظ رفتار سازگارانه را فراهم می‌آورد.

وی ادامه داد: تاب آوری اجتماعی زیربنای تاب آوری در ابعاد فرهنگی، مدیریتی، محیطی و کالبدی، سیاسی و اقتصادی است.

 

لزوم همکاری بین دستگاه های اجرایی در زمینه تاب آوری اجتماعی

در ادامه معاون اجتماعی سپاه قدس استان اظهار کرد: سپاه قدس گیلان با استفاده از توان پایگاه‌های بسیج در محلات می‌تواند مؤثر واقع شود.

سرهنگ جاوید فلاح افزود: انتظار می‌رود همه دستگاه‌های اجرایی در زمینه تاب آوری اجتماعی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

 

توان سازمان‌های مردم نهاد استفاده شود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت در ادامه با قدردانی از برگزاری این نشست، گفت: مجموعه شهرداری رشت با استفاده از ظرفیت‌های موجود توانسته اقدامات خوبی در زمینه تاب آوری اجتماعی شهری در محلات کم برخوردار این شهر انجام داده است.

سید امیر حسین علوی بر لزوم استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد تأکید و اظهار کرد: با استفاده از توان سازمان‌های مردم نهاد می‌توانیم توان و ظرفیت محلات را شناسایی و متناسب با آن نسبت به ارائه خدمت برنامه ریزی کنیم.

گفتنی است، در همین راستا برخی از سمن‌ها و مؤسسات خیریه در تعامل با جمعیت هلال احمر گیلان در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، محیط زیست آمادگی خود برای کمک در این موضوع اعلام کردند.

همچنین در این نشست مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان پیشنهاد کرد یک مکان مناسب در دو منطقه «سلیمانداراب و جماران» از نهادی‌های همکار با این طرح مشخص گردد تا تمام اعضا اقدامات خود را در زمینه‌های تخصصی برنامه ریزی کنند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان