دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
Monday, 29 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۶ ]

 

 

گیلان امروز- سواحل درخشان و طلایی جزیره‌های خلیج فارس از تماشایی‌ترین سواحل ایران و جهان هستند و زیبایی‌های بی‌حد‌و‌حصر آن‌ها، چشم هر بیینده‌ای را به خود خیره خواهد کرد. ساحل مرجان کیش یکی از ساحل‌های صخره‌ای است که از محبوب‌ترین دیدنی های جزیره کیش به شمار می‌آید و با وجود امکانات رفاهی و تفریحی، هتل‌ها و رستوران‌های متعدد، مکانی مناسب برای گشت‌و‌گذار است. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با ساحل مرجان کیش بیشتر آشنا کنیم.

ساحل مرجان یا ساحل حافظیه در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد. جزیره کیش در جنوب ایران و در آب‌های خلیج فارس واقع شده است و یکی از محبوب‌ترین مقاصد و جاذبه های گردشگری استان هرمزگان به شمار می‌آید. بندر آفتاب و بندر چارک در شمال جزیره کیش دیده می‌شوند و جزیره هندورابی و جزیره لاوان نیز در غرب آن واقع شده‌اند. فاصله ساحل مرجان کیش از فرودگاه این جزیره حدود ۹ کیلومتر (۱۲ دقیقه) است.

 

مسیر دسترسی به ساحل مرجان کیش

برای رفتن به دریای مرجانی کیش باید ابتدا به جزیره کیش بروید. برای رسیدن به کیش علاوه بر مسیر هوایی، یک مسیر دیگر نیز وجود دارد و شما می‌توانید خود را از طریق مسیر زمینی و سپس با کمک لنج و از طریق مسیر دریایی، به این جزیره برسانید. فرودگاه بین‌المللی کیش تقریبا در مرکز جزیره است و شما می‌توانید خود را با تاکسی یا ماشین اجاره‌ای به ساحل مرجان در جنوب شرق جزیره برسانید. جاده ساحلی و زیبای «جهان» که دورتادور جزیره قرار دارد نیز از مسیرهایی است که از ساحل مرجان عبور می‌کند.

برای دسترسی به جزیره کیش به‌صورت زمینی و دریایی باید با هواپیما، اتوبوس، قطار یا ماشین شخصی به بندر عباس بروید. سپس با لنج‌های دریایی به یکی از بندرهای لنگه، آفتاب یا چارک سفر کنید. بهترین گزینه برای ورود به جزیره کیش بندر چارک است؛ زیرا دراین بندر به‌دلیل حجم زیاد مسافر، در فواصل زمانی مختلف، کشتی برای رفت و آمد وجود دارد و بیشترین تردد کشتی‌ها از بندر چارک به کیش انجام می‌شود. فاصله بندرعباس تا بندر چارک تقریبا ۲۹۱ کیلومتر است. فاصله دریایی بندر چارک تا جزیره کیش نیز حدود ۳۲ کیلومتر است.

افرادی که می‌خواهند با ماشین شخصی به کیش سفر کنند، برای ورود به جزیره باید از شناورهای مخصوص استفاده کنند. شناورهای مخصوص حمل خودرو با نام اصلی لندینگ‌کرافت (Landing Craft) که در فارسی به لندیکرافت مشهور است، فاصله بندر چارک تا کیش را در زمانی حدود ۲٫۵ ساعت طی می‌کنند. توجه داشته باشید که بهترین زمان حرکت از بندرعباس به بندرچارک صبح است؛ زیرا در این زمان از روز می‌توان از تماشای مناظر دریایی و کوهستانی جاده لذت برد. شما همچنین می‌توانید قبل از غروب آفتاب از بندر چارک به‌سمت کیش حرکت کنید تا بتوانید در حین سفر در لندیکرافت، به تماشای چشم‌انداز غروب آفتاب در دریا بنشینید.

 

جاذبه‌های گردشگری پارک ساحلی مرجان

ساحل پاک مرجان کیش: ساحل مرجان کیش از پاک‌ترین ساحل‌های خلیج فارس و سواحل مرجانی ایران با ماسه‌های طلایی رنگ و محوطه‌سازی زیبا است. زلالی این ساحل به‌حدی است که اگر سوار قایق شوید و گشتی در دریای مرجانی کیش بزنید، می‌توانید بسیاری از آبزیان مانند صدف، حلزون، شقایق‌ دریایی، عروس‌های دریایی، انواع مختلف ماهی‌های زینتی و مرجان‌ها را در آب ببینید.

تماشای طبیعت دریایی و ساحلی جزیره در ساحل مرجان کیش از محبوب‌ترین فعالیت‌های گردشگران است. تماشای دریای نیلگون خلیج فارس و غروب خورشید در این ساحل از آن دسته تجربیاتی است که هیچ‌گاه از یاد نخواهید برد. در پارک ساحلی مرجان کیش، آلاچیق‌ها و فضاهایی برای نشستن و خلوت با طبیعت تعبیه شده است. شما می‌توانید ساعت‌ها در این آلاچیق‌ها بنشینید و از تماشای چشم‌اندازهای طبیعی جزیره لذت ببرید؛ عکاسی را نیز فراموش نکنید!

پیست دوچرخه‌سواری از دیگر جاذبه‌های گردشگری ساحل مرجان است. در این منطقه، کیوسک‌هایی وجود دارند که به گردشگران دوچرخه اجاره می‌دهند تا بتوانند در ساحل دریای خلیج فارس دوچرخه‌سواری و این تجربه را به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی بدل کنند. دوچرخه‌سواری در ساحل مرجان کیش،  تجربه‌ای آرامش‌بخش و در عین حال هیجان‌انگیز است.

در کیوسک‌های ساحل مرجان، امکان اجاره موتورهای برقی و موتورهای چهارچرخ نیز وجود دارد. شما می‌توانید با استفاده از این موتورها نیز در جزیره کیش به گشت‌وگذار بپردازید.

بازی‌های دریایی: در کلوپ دریایی پارک ساحلی مرجان کیش، تفریحات و بازی‌های آبی و ساحلی متعددی چون پاراسل، جت اسکی، قایق‌سواری، شاتل، بنانا و غیره وجود دارند.

غواصی ساحل مرجان کیش: غواصی در دریای مرجانی کیش از دیگر تجربه‌هایی است که بهتر است آن را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید. غواصی از تفریحات و جاذبه‌های گردشگری بسیار پرطرفدار در سواحل کیش به شمار می‌آید. هر سال، مسافران بسیاری برای تجربه غواصی، با کمک تجهیزات کامل و به‌همراه تیم غواصی منطقه، راهی عمق دریای مرجانی کیش می‌شوند. شما هم می‌توانید در این ساحل به‌همراه تیم غواصی به اعماق آب‌های خلیج فارس بروید و ماهی‌های رنگارنگ و طبیعت شگفت‌انگیز دریا را تماشا کنید.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان