سه شنبه, 11 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 11 اردیبهشت 1403
Tuesday, 30 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۶ ]

 

 

گیلان امروز- پژوهشگران «کالج دانشگاهی لندن» در یک آزمایش جدید نشان داده‌اند که دانه‌های کوچک کربن می‌توانند به بازیابی میکروبیوم سالم روده و کاهش پیشروی بیماری کبد کمک کنند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، دانه‌های کربن ابداع‌شده توسط پژوهشگران «کالج دانشگاهی لندن»(UCL)، باکتری‌های بد و التهاب را در حیوانات آزمایشگاهی مبتلا به سیروز کبدی و سایر بیماری‌های جدی کاهش داده‌اند.

این پژوهش نشان داد که دانه‌های کربن مجوزدار شرکت «یاکریت»(Yaqrit) زیرمجموعه کالج دانشگاهی لندن، در بازگرداندن سلامتی روده مؤثر هستند و تأثیر مثبتی را بر عملکرد کبد، کلیه و مغز موش‌ها دارند. همچنین، مشخص شد که دانه‌های کربن برای استفاده در انسان ایمن هستند.

گام بعدی، بررسی این پرسش است که آیا می‌توان همان فواید را در انسان‌ها نیز محقق کرد. اگر نتیجه مثبت باشد، راه برای استفاده کردن از آنها در درمان بیماری‌های ناشی از ضعف روده هموار می‌شود.

تخمین زده می‌شود که در سراسر جهان حدود ۱۰۰ میلیون نفر با سیروز کبدی و ۱۰ میلیون نفر با سیروز و یک عارضه دیگر زندگی می‌کنند.

پروفسور «راجیو جالان»(Rajiv Jalan) پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: بررسی تاثیر میکروبیوم روده بر سلامتی تازه آغاز شده است. وقتی تعادل میکروبیوم به هم می‌خورد، باکتری‌های بد می‌توانند تکثیر شوند و با باکتری‌های خوب که روده را سالم نگه می‌دارند، رقابت کنند.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان