دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
Monday, 29 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۶ ]

 

 کوروش مهیار

در اینجا سه کتاب در زمینه (راه زندگی)  تقدیم خوانندگان گرام گیلاان امروز بخصوص جوانان می شود.

راز موفقیت : کسانی که آنتونی رابینز را می شناسند میدانند که یکی از بزرگترین افرادیست که سمینارهای بیشماری در مورد موفقیت برگزار نموده و همچنین بسیاری کتاب از این نویسنده به چاپ رسیده است .

همه ما رویا ها و آرزوهایی داریم ... همه ما در اعماق روح خود می خواهیم باور کنیم که دارای موهبت خاصی هستیم، می توانیم تغییر و تفاوتی ایجاد کنیم، می توانیم به طریق خاصی در دیگران نفوذ کنیم و می توانیم جهان فعلی را به صورت دنیای بهتری در آوریم. این شامل نکته ها و راهکارهایی برای رسیدن به این رویاست... کتاب های انتونی رابینز با بالاترین فروش تعداد چاپ در ایران براحتی در همه کتابفروش ی ها موجود است. مطالعه آنها توصیه اکید ما است.

 چه کسی پنیر مرا جابجا کرد :  کتاب «چه کسی پنیر مرا جابه جا کرد؟» یکی از پرفروش ترین کتابهای اخیر در جهان که توسط نویسنده معروف اسپنسرجانسون به رشته تحریر در آمده است و در حدود یک سال ، پنج بار تجدید چاپ شده است. و این موضوع نشان‌دهنده جذابیت و نوآوری مدرن در متن کتاب است .  این کتاب برای کسانی نگارش شده است که از زندگی روزمره خود خسته شده اند و به دنبال یافتن شرایط بهتر در زندگی هستند . کسانی که هنوز به این اعتقاد و باور نرسیده اند که: باید سریعاً خود را با تغییرات تطبیق دهید. هر چه سریعتر پنیر کهنه را رها کنید ، زودتر می توانید از پنیر تازه لذت ببرید!  دراین داستان چهار شخصیت تخیلی وجود دارنداسنیف و اسکری که دو موش هستند. و دو انسان کوچک شده «هم» و «هاو»، این چهار شخصیت جنبه های پیچیده درونی ما را بدون در نظرگرفتن سن ، جنس نژاد یا ملیت نشان می دهند.هر کس از ما می تواند مانند یکی از این ها عمل کنند.مثل اسکری که به سرعت عمل می کند و اقدامی سریع دارد یا مثل «هم» که از تغییرات در فرار است. چرا که می ترسد تغییرات همه چیز را خراب می کند و ریسک نمی کند. یا مثل «هاو» که در نتیجه درک بهتر از تغیرات خود را با آن وفق می دهد و هماهنگ می کند. درست است که هریک از ما مانند این شخصیت ها عمل می کنیم ولی هدف ما یک نقطه مشترک دارد: پیدا کردن بهترین خط از بین خطوط زندگی و موفقیت در نتیجه تغییرات.

قورباغه را قورت بده :  یکی از شیوه های رسیدن به زندگی ایده ال و موفقیتهای شغلی این است که کارهای مهم و حساس را در موقع مناسب خود انجام دهید و این امر را برای خود به صورت یک عادت در آورید.  تا کنون هزاران نفر از فارسی زبان ها درکنار میلیون ها نفر از اهالی زبان های دیگر در سراسر دنیا این کتاب را خوانده اند. کسانی که این کتاب را مطالعه کرده اند، دقیقا می دانند که قورباغه های زندگی شان کدام است؟ آیا شما قورباغه های زندگی خود را شناسایی کرده اید؟ آیا هرروز صبح که از خواب بیدار می شوید، زشت ترین قورباغه خود را شناسایی کرده و قورت می دهید؟ قورباغه را قورت بده اثر برایان تریسی کتاب کوچکیست شامل ۲۱ اصل در باب غلبه بر تنبلی و انجام بیشترین کار در کمترین زمان.که البته معجزه نمی کند ولی اگر بخواهیدخوشبخت تر و موفق تر بشوید توصیه های خوبی برایتان دارد.  نکته ی بسیارقابل توجه زندگی نویسنده ی کتاب است.که از چه اوضاع وحشتناکی اکنون به چه ناز و نعمتی رسیده .  اگه بخواهید به کسی یه چیز ارزشمند هدیه بدهید کتابهایی مانند این می تواند خوب باشد. این کتاب مجموعه ای از پیشنهاد ها و راهکارهایی ست که آدم راهنمایی میکند برای یه برنامه ریزی بهتر و شک نکنید اگه بدان عمل کنید حتماْ به هدفتون میرسید، حالا هر چقدر میخواهد بزرگ باشد کتابهای زیادی هست برای مدیریت زمان  و  برنامه ریزی برای آینده  و  رسیدن به زندگی ایده آل  این کتاب هم چیزی است که حاصل تجربه و علم را باهم دارد .عمل به آن هم کار خیلی راحته... این کتاب مخصوصاْ  برای جوانها که میخواهند برای آیند خود برنامه های داشته باشند شروع خوبی است.  بهرحال درهر سن و سالی که هستید این کتاب را  و البته مطالعه هیچ کتابی را از دست ندهید.چرا که با این ضرب المثل قدیمی و محترم  ( وقت طلا است ) موافق باشید یا نه بشدت  بدانیم و آگاه باشیم که واقعن وقت در این عصر ورای سرعت ارزشی عظیم تر ازهر مقیاس و متردارد. اینکه آگاهی به جد دانایی است. و اینکه با آموختن هیچ یالغوز متفرعنی قادر نخواهد بود با انواع جادو و جنبل و مغز شویی و دروغ و اوهام آدمی را بفریبند. و بلاخره بد ترین فریب  هم توهین و دور زدن شعور ما است.  الهی چنین مباد.

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان