دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
Monday, 29 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۶ ]

 

 

 

گیلان امروز- رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان آمل از تیراندازی شبانه  دو فرد ناشناس شب گذشته به صورت همزمان به منزل مسکونی دو نفر از جنگلبانان این اداره خبر داد.

علی اصغر اسماعیل زاده در گفت‌وگو با ایسنا گفت: فرد یا افراد مهاجم ناشناس بودند، در بامداد شنبه ۱۸ فروردین، این افراد ناشناس در اقدامی هماهنگ و سازمان یافته، به منزل مسکونی دو تن از مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل تیراندازی کردند.

وی افزود: البته در جریان اقدامات صورت گرفته به در ورودی منزل این دو جنگلبان چندین تیر اصابت کرده و بلافاصله متواری شدند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آمل اضافه کرد: با وجود تعداد تیراندازی، خوشبختانه به نیروهای منابع طبیعی و خانواده آنها آسیبی وارد نشد.

اسماعیل زاده اضافه کرد: در پی این حادثه، بلافاصله با دستور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران، منطقه ساری، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آمل از منزل دو جنگلبان بازدید و دلجویی شد.

وی یادآورشد: بمنظور اقدامات قانونی بعدی و شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربان، جلسه اضطراری نیز برگزار شد.

روز ۱۳ فروردین و همزمان با روز طبیعت نیز یکی از اشرار منطقه به مقرنگهبانی منطقه «آلشرود» از توابع بخش امامزاده عبدالله این شهرستان با سلاح سرد اقدام به تخریب پنجره و لوازم نگهبانی و شیشه خودروی سازمانی شرکت مجری طرح حفاظت از جنگل کرد و پس از تخریب اموال دولت و برخورد با خودروی عبوری گردشگران، متواری شد.

 روز دوم فروردین امسال نیز یکی از قاچاقچیان چوب در منطقه با حمله انتقام‌جویانه به مقر ایست بازرسی محمولات جنگلی بلیران در بخش دشت سر آمل باعث خسارت جدی به این ایستگاه شده بود.

قاچاق چوب درسطح جنگل‌های منطقه و جنگل‌های هیرکانی و برخورد و شناسایی عوامل قاچاق چوب از جنگل درسال‌های اخیر باعث بروز مشکلاتی برای عوامل منابع طبیعی و آبخیزداری در برخی از شهرهای استان مازندران شده بود.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان