دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
Monday, 29 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۶ ]

 

 

 

گیلان امروز- مدیرکل جذب سرمایه گذاری واشتغال استانداری مازندران گفت: با حمایت استاندار مازندران به دلیل جذب صددرصدی اعتبار۱۱۰ میلیارد تومانی اشتغال خانگی، ۴۴ میلیارد تومان اعتبار تشویقی به مازندران اختصاص یافت.

به گزارش ایسنا، سید رحیم بخشی با قدردانی از نگاه و رویکرد استاندار مازندران نسبت به توسعه فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال استان اظهار کرد: استان مازندران در جذب اعتبارات مشاغل خانگی به عنوان یکی از استان‌های برتر کشور بوده است که توانست اعتبار اختصاص یافته به این حوزه را به صورت صدرصدی جذب کند.

وی افزود: در زمینه تعهد اشتغال سهمیه مازندران ۴۸ هزار و ۹۹۰ نفر بوده است که ۱۲۶ درصد این سهمیه محقق و برای۶۱ هزار و ۶۴۹ نفر اشتغال ایجادد شده است.

وی بیان کرد: در راست آزمایی که از سوی تهران صورت گرفته تاکنون ۹۱ درصد این جذب اشتغال تایید و راست آزمایی همچنان در حال انجام است.

بخشی از کسب رتبه نخست مازندران در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ خبرداد و گفت: ۴هزار و ۷۶ میلیارد تومان مبلغ تسهیلات تبصره ۱۸ بوده که به دلیل ابلاغ دیرهنگام تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد که با پرداخت ۶۰ درصدی از سوی وزارت اقتصاد دارایی به عنوان استان برتر انتخاب شدیم.

وی از جلب و جذب ۱۰ مجوز سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۱۶۹ میلیون دلار در مازندران خبر داد و گفت: باحمایت جدی  استاندار مازندران ۲.۵ میلیارد دلار اعتبار جذب شد که بعد از انقلاب جذب این مبلغ بی سابقه بوده است.

بخشی تصریح کرد: همچنین از ۱۹۲ واحد تولیدی که در تملک بانک‌ها قرار داشتند با تلاش و پیگیری‌های جدی معاونت اقتصادی و حمایت جدی استاندار مازندران ۱۴۷ واحد تولیدی از تملک بانک‌ها خارج و به چرخه تولید بازگشتند.

مدیرکل جذب و سرمایه گذاری و اشتغال به مصوبات سفر ریاست جمهوری اشاره و تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری ۶۴۶ طرح به ارزش ۱۱ هزار و ۲۶۴ میلیارد تومان مصوب شد که تاکنون ۹ هزار و ۳۶۷ میلیارد تومان معادل ۸۳ درصد پرداخت شده است که در بین استان ها در پرداخت تسهیلات بین بانک‌ها رتبه برتر کشور دارا هستیم.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان