دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
Monday, 29 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۵ ]

 

 

گیلان امروز- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به جابجایی بالغ بر سه میلیون مسافر طی سال گذشته در استان، گفت: این آمار نسبت به سال قبل تر از رشد هفت درصدی برخوردار است.

غلامعلی نیک فهم در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه طی سال ۱۴۰۲ تعداد سه میلیون و ۶۸۷ هزار و ۵۰۰ مسافر در سطح استان جابجا شدند، اظهار کرد: این تعداد نسبت به سال قبل تر رشد هفت درصدی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: در بازه زمانی مذکور تعداد ۶۸۸ هزار و ۹۴۸ سفر در استان صورت گرفته که نسبت به سال ۱۴۰۱، افزایش دو درصدی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با اشاره به سفرهای انجام شده، گفت: ۶۴ درصد سفرها برون استانی و ۳۶ درصد آنها درون استانی بودند؛ همچنین ۸۵ درصد آنها با سواری، ۱۳ درصد با مینی بوس و دو درصد نیز با اتوبوس صورت گرفته است.

نیک فهم با بیان اینکه در طرح نوروزی امسال از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۶ فروردین ماه ۱۴۰۳، تعداد ۳۱ هزار و ۲۵۹ سفر درون استانی و برون استانی انجام شده است، متذکر شد: ۱۶۰ هزار و ۷۰۰ مسافر به وسیله اتوبوس، مینی بوس و سواری جابجا شده اند.

وی با اشاره به وجود ۱۴۱ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافر در سطح استان، بیان کرد: تعداد ۳۰۱۷ راننده نیز در گیلان در امر جابجایی مسافر فعالیت دارند؛ همچنین ۱۲۱ اتوبوس، ۶۷۵ مینی بوس و ۲۰۶۳ دستگاه سواری در استان فعال هستند.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان