دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
Monday, 29 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۶ ]

 

 

گیلان امروز- رئیس کل دادگستری گیلان عبور دو رودخانه گوهررود و زرجوب در شهر رشت را فرصتی طلایی برای زیبایی شهر، ایجاد مراکز تفریحی در حاشیه رودخانه و جذب توریست دانست و گفت: متاسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح هم اکنون این دو رودخانه به تهدیدی برای استان تبدیل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امره در دیدار با مدیر کل دیوان محاسبات گیلان، اظهار کرد: دیوان محاسبات از دستگاه‌های پراهمیت و تاثیر گذار در نظام سلامت اداری کشور است.

وی با تاکید بر امید آفرینی در جامعه، افزود: مسئولان باید در انجام وظایف و تکالیف قانونی خود طوری رفتار کنند که اعتماد و امید مردم به نظام خدشه‌دار نشود.

رئیس شورای قضایی گیلان گفت: اعتمادسازی عمومی به نظام با عمل کردن دقیق به قانون و اجرای مقررات و ضوابط در جامعه به دست می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه «پنجره واحد»، سامانه پرقدرتی است که در کل کشور فعال است ولی متاسفانه استان گیلان کمترین بهره را از این سامانه برده، تصریح کرد: استفاده از ابزارهایی مانند «پنجره واحد» در راستای محافظت از اراضی ملی و جنگل‌ها ضروری است و اجرای دقیق آن درصد زیادی از دست‌اندازی‌ها و تعرض به بیت‌المال را کاهش می‌دهد.

وی تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیر مجاز، مسائل زیست محیطی و پسماند را از معضلات بزرگ استان گیلان برشمرد و خاطرنشان کرد: اجرای احکام تغییرکاربری‌های غیر مجاز و قلع و قمع چنین سازه‌هایی باید سریعا اعمال شود تا دست تعرض سودجویان از اراضی کشاورزی و باغی کوتاه شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با تاکید بر اجرای دقیق قانون و ضوابط، گفت: دستگاه‌های نظارتی باید هزینه‌های بی‌قانونی مدیران را اعمال کنند تا عمل نکردن به مقررات در جامعه تبدیل به عادت نشود.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان