دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403
Monday, 29 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۵ ]

 

 

گیلان امروز- استاندار گیلان با بیان اینکه بنده به شدت در تغییر کاربری‌های شخصی و ویلاسازی در روستاها مخالف هستم، گفت: باید شرایط‌ را برای ساخت مسکن در روستاها برای اهالی منطقه فراهم کنیم زیرا این جزو وظایف ما است.

به گزارش فارس، اسداله عباسی استاندار گیلان در جلسه شورای مسکن گیلان با بیان اینکه به شدت در تغییر کاربری‌های شخصی و ویلاسازی در روستاها مخالف است، اظهار کرد: باید شرایط‌ را برای ساخت مسکن در روستاها برای اهالی منطقه فراهم کنیم زیرا این جزو وظایف ما است.

وی با انتقاد از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در گیلان بیان کرد: در بخش نهضت ملی مسکن به هیچ عنوان از اقدامات انجام شده راضی نیستم و اینکه منتظر متقاضی مانده و با بمانیم تا دستگاه‌های اجرایی زمین بدهند و شهرداری در باز آفرینی کمک کند، وضعیت هیچ پیشرفتی نمی‌کند لذا باید در این خصوص کاری جهادی انجام داد زیرا مردم از ما انتظار دارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه مردم از مسؤولان انتظار تکمیل پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در گیلان را دارند، افزود: دستگاه‌های متولی امور طرح نهضت ملی مسکن باید در جلسات میزان پیشرفت پروژه را گفته و موانع را برطرف کنند.

عباسی با تأکید بر لزوم توجه به حل معضل مسکن و اشتغال توسط دولت سیزدهم در کشور افزود: تهیه مسکن و اشتغال جزو اولویت‌های دولت سیزدهم است و هیچ عذری در این خصوص پذیرفته نیست از این رو باید با پیمانکارانی که در تکمیل پروژه طرح نهضت ملی مسکن خلل ایجاد می‌کنند برخورد و یا خلع ید شوند و در مقابل از پیمانکاران متعهد حمایت شود.

وی با اشاره به نقش مسکن روستایی در مهاجرت روستاییان از شهر به روستا بیان کرد: بسیاری از روستاییان به دلیل عدم ساخت مسکن در محل زندگی خود برای فرزندان خود به ناچار به شهر مهاجرت می‌کنند لذا باید متولیان حوزه مسکن، مجوز ساخت مسکن در اراضی روستایی که در حریم نیست را صادر کنند.

استاندار گیلان فرمانداران را متولی تهیه اراضی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان‌ها دانست و بیان کرد: فرمانداران در حوزه خود موظف به تهیه اراضی هستند و باید با دستگاه‌های اجرایی تعامل کرده و مشکلات را برطرف کنند.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان