شنبه, 08 اردیبهشت 1403
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
Saturday, 27 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۳ ]

 

گیلان امروز- طرح «روشنایی جاده بدون نیاز به هرگونه انرژی» از صادق کریمی ماسوله، مخترع جوان گیلانی مدال طلا مسابقات جهانی اراسموس هلند را کسب کرد.

صادق کریمی ماسوله، مخترع جوان گیلانی توانست با ارائه طرح «روشنایی جاده بدون نیاز به هرگونه انرژی» در مسابقات جهانی اراسموس هلند ضمن کسب مدال طلا، جایزه ویژه مسابقات و بورسیه مقطع دکتری را کسب نماید.

جشنواره اراسموس در حوزه فناوری به میزبانی دانشگاه دلفت هلند در این شهر دانشگاهی برگزار شد. در این جشنواره که با حمایت آکادمی علوم اروپا و فدراسیون مخترعین اروپا برگزار گردید، بیش از ۱۵۰۰ مخترع از ۶۰ کشور حضور داشتند.

صادق کریمی ماسوله، مخترع جوان گیلانی در توضیحات این طرح گفت: در روش سیستم روشنایی جاده بدون نیاز به هیچگونه انرژی کلیه سیستم‌های روشنایی معمول و رایج در وسط جاده‌ها حذف شده و روش و ایده جدید این طرح جایگزین روش‌های قبلی خواهد شد. در این روش با استفاده از نور چراغ خودروهای در حال حرکت، جاده روشن می‌شود.

وی افزود: هنگامی که خودرو در حال حرکت می‌باشد و چراغ خودرو روشن می‌شود، این نور پس از برخورد به آینه‌های تعبیه شده با زاویه خاص که در میانه جاده‌ها قرار گرفته است باعث انعکاس نور با فاصله مشخص از قسمت روبرو و پشت خودرو و همچنین لاین مخالف جاده می‌گردد.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان