جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
Friday, 19 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

 

گیلان امروز – سعید سیمیاری -  معاون اتاق بازرگانی مسکو گفت: اتاق بازرگانی مسکو آمادگی کامل اجرای پروژه‌های مشترک با ایران به‌ویژه در حوزه دریای خزر را دارد.

واردانیان در نوزدهمین اجلاس شورای بین‌المللی همکاری‌های تجاری اتاق‌های بازرگانی کشورهای منطقه دریای خزر اظهار داشت: اتاق بازرگانی مسکو به صورت بسیار فعال با سفارت ایران در روسیه همکاری می‌کند.

معاون اتاق بازرگانی مسکو بیان کرد: همچنین اتاق بازرگانی مسکو در اتمام اقدامات و فعالیت‌هایی که با مشارکت بخش خصوصی ایران در روسیه انجام می‌شود شرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: در اتاق بازرگانی مسکو کمیته‌ای از شرکت‌های بازرگانی حمایت می‌کند و این کمیته بر اساس اصول ریاست مشترک پایه‌گذاری شده؛ بنده معاون اتاق بازرگانی مسکو عضو هیت رییسه این کمیته هستم و مسئولیت بخش اقتصاد خارجی را برعهده دارم.

واردانیان از اجرای برنامه‌های بین‌المللی خبر داد و خاطرنشان کرد: توسعه پروژه‌ها در حوزه بهداشت و پزشکی و حمایت از بخش خصوصی در برنامه کاری ما است لذا مشاوره‌هایی برای بخش خصوصی در امور گمرکی و تحریم‌ها انجام‌ می‌شود تا به آن‌ها کمک کنیم و فعالیت محافل تجاری در حداکثر باشد.

معاون اتاق بازرگانی مسکو با بیان اینکه دریای خزر بسیار مورد توجه ما بوده و از لحاظ فرهنگی، تاریخی و تجاری بسیار اهمیت دارد گفت: ما معتقدیم که در این منطقه باید صلح، امنیت و همکاری متقابل تأمین شود.

وی با بیان اینکه مسائل حفظ انرژی و بازیافت زبالات از مسائل مورد تأکید ما در منطقه دریای خزر است اظهار داشت: اقتصاد سبز و زیست محیطی باید در این منطقه توسعه یابد و ما در این امر توجه خاصی به فناوری‌های نوین و بازیافت پلاستیک داریم.

واردانیان گفت: فناوری‌هایی که توسط اعضای هئیت بازرگانی مسکو پیاده‌سازی می‌شود در کل دنیا مورد تقاضا بوده و پیشتاز است شرکت‌های ما آمادگی اجرای پروژه‌های مشترک در این زمینه را دارند.

 معاون اتاق بازرگانی مسکو افزود: مسائل داروسازی، تجهیزات پزشکی، پیاده‌سازی فناوری‌های اینترنتی جدید، استفاده از مصالح ساختمانی جدید که در آن‌ها فرآورده‌های جالب کمپوزیتی وجود دارد و مسائل صنعت  نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار ما است.

وی گفت: اتاق بازرگانی مسکو حمایت خاصی از توسعه گردشگری و صنعت مهمان نوازی دارد و برای ما مهم است که مردم ذهنیت خوبی از فرهنگ و آداب و رسوم کشورهای دیگر  داشته باشند ما آمادگی کامل همکاری با ایران و اجرای پروژه‌های مشترک را داریم.

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان