جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
Friday, 19 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

 

گیلان امروز- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش گفت: ۱۵ فقره پرونده برای متجاوزان به اراضی ملی روستای سراگاه بخش مرکزی تشکیل و احکام جریمه و مجازات برخی از آنها از سوی مراجع قضایی صادر شده است.

آرش شادپور در گفت و گو با ایرنا افزود: روستای سراگاه با ۲۰۰ خانوار جمعیت در ۱۰ کیلومتری مرکز شهرستان، از اراضی ملی و جنگلی برخوردار است و به دلیل دسترسی اهالی به این اراضی، حفاظت از منابع طبیعی آن روستا برای ما اهمیت دارد.

وی ادامه داد: در ماه های گذشته در این روستا با تلاش یگان حفاظت منابع طبیعی۲۲ متر مکعب چوب آلات جنگلی و ۲۵۰ کیلو گرم زغال کشف و ضبط شده بود و ۱۵ پرونده تخلف در این خصوص به محاکم قضایی ارجاع شده است.

وی بیان کرد: در راستای جلوگیری از قاچاق چوب و فرآورده های جنگلی، احداث پاسگاه و استقرار کانکس و تامین نظارت های مستمر در دستور کار است و در سال جاری در شهرستان تالش، ۱۶۸ کیلو گرم زغال کشف و ضبط شده است.

تصرف اراضی ملی و قطع درختان جنگلی روستای سراگاه تالش طی هفته های گذشته در شبکه های اجتماعی مطرح بود و برخی از مخاطبان، پیگیری موضوع و توضیحات اداره منابع طبیعی شهرستان را در این خصوص خواستار شده بودند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تالش ادامه داد: حدود ۴۰ درصد جنگل های گیلان در تالش واقع شده و از نوع جنگل های هیرکانی است و از ۲۴۲ هزار هکتار عرصه منابع ملی در تالش، ۱۷۰ هزار هکتار جنگل، ۷۱ هزار هکتار مرتع و ۲ هزار هکتار شامل اراضی ساحلی است.

 

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان