پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
پنجشنبه, 06 اردیبهشت 1403
Thursday, 25 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۲ ]

 

گیلان امروز- رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مازندران با اعتبار ۳۷۶ میلیارد تومانی برای مدیریت تنش آبی در سالجاری بیشترین رقم را دریافت کرده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه ستاد بحران بابل گفت: مازندران با اعتبار ۳۷۶ میلیارد تومانی برای مدیریت تنش آبی در سالجاری بیشترین رقم را از این حیث در سطح کشور دریافت کرده است.

محمد حسن نامی افزود: در سالجاری ۲۴ استان در کشور با بحران تنش آبی مواجه هستند که مازندران با توجه به شرایط جغرافیایی از شرایط حساسی برخوردار است که بیشترین اعتبار به این استان تخصیص یافته است.

وی گفت: برای عبور از تنش آبی باید با اجماع و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های شهرستانی از این مشکل عبور کنیم.

نامی ادامه داد: دیگر زمان آن فرا رسیده که برای گسترش کشت گلخانه‌ای سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد و روش کشت سنتی باید تغییر یابد.

وی گفت: کشور هلند که به اندازه استان مازندران می‌باشد با گسترش کشت گلخانه‌ای و استفاده بهینه از آب برای ۸۰۰ میلیون نفر مواد غذایی تولید می‌کند.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: دولت در پرداخت خسارت‌های مختلف اعم از سیل، زلزله و خشکسالی هزینه‌های سنگینی پرداخت می‌کند و از سویی دیگر هر ماه بین ۱۴ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان بدهی‌های دولت گذشته را هم پرداخت می‌کند.

نامی گفت: بر اساس ماده ۱۵ و ۱۸ مدیریت بحران در هر نقطه‌ای از کشور حادثه‌ای اتفاق افتاد، تمامی امکانات ملی باید بدون هیچ محدودیتی در اختیار آن منطقه آسیب دیده قرار گیرد.

وی افزود: از مجموع ۶۴ مورد آسیب‌های طبیعی در جهان تعداد ۴۶ مورد آن اعم از سیل، زلزله، رانش، خشکسالی و سرمازدگی می‌باشد که در کشور ایران اتفاق افتاده است.

نامی گفت: زلزله و سیلاب در کشور ما بیشترین خسارات را وارد می‌کند که با گسترش احیای آبخیز داری و مقاوم سازی در حوزه ساخت و ساز باید از میزان این خسارت‌ها کاسته شود.

وی با اشاره به طبیعت چشم نواز و جاذبه‌های بالای مازندران گفت: سالانه حوادث زیادی در استان و کشور رخ می‌دهد که باید مدیریت شود.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان