پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
Thursday, 28 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

بخش اجتماعی- رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی که پس از کلاهبرداری از شهروندان اقدام به جعل اسناد مرگ خود کرده بود، خبرداد.

سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی گفت: اوایل شهریورماه سال گذشته فردی با استفاده از جعل اسناد، زمین‌هایی را حومه شهر تهران به خریداران فروخت که با وقوع این کلاهبرداری رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. شاکیان این پرونده پس از مراجعه به پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهاراتی مشابه را بر زبان آوردند که درجریان آن مشخص شد، فردی پس از شناسایی افرادی که قصد خرید زمین داشتند، با آنان تعامل و ارتباط تنگاتنگ برقرار و ادعا کرده که مالک آن زمین‌ها است و قصد فروش آنها را دارد. این فرد با جعل اسناد، زمین‌های موردنظر خریداران را به آنان فروخته اما پس از دریافت پول متواری شده و مدتی بعد نیز به شاکیان اعلام شده که این فرد فوت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رییس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از تحقیقات ابتدایی به این موضوع مشکوک شده و با استفاده از روش‌های علمی و اطلاعاتی کشف جرم، بدواٌ تحقیقات میدانی را آغاز و از زنده بودن متهم مطمئن و موفق شدند مخفیگاه وی را در شرق تهران شناسایی کنند. در ادامه و پس از هماهنگی قضایی در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به مقر پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال دادند.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه متهم ۲۵ سال سن داشت، گفت: این فرد پس از دستگیری تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن به کلاهبرداری و اخذ وجوه از شاکیان اعتراف کرد. او همچنین معترف شد که با جعل گواهی فوت متواری شده و تصور نمی‌کرده که از سوی پلیس دستگیر شود.

به گفته وی کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ با بررسی سوابق کیفری متهم دستگیر شده، متوجه شدند که وی پیش از این نیز چندین سابقه کلاهبرداری داشته و محکوم به تحمل حبس شده است.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: متهم پس از تشکیل پرونده به دادسرا معرفی شده و پس از آن برای تحمل کیفر حبس به شعبه یکم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی ناحیه ۲ تهران اعزام شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان