پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
Thursday, 28 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

 

گیلان امروز- معاون نظارت، بازرسی اداره کل صنعت معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال سه هزار و ۸۵۷ پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل شده است، ارزش ریالی این پرونده‌های قاچاق را ۳۸۵ میلیارد و ۹۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال اعلام کرد.

علیرضا حسینیان به ایرنا گفت: تیم تخصصی در بازرسی از واحدهای صنفی اقتصادی موفق شد بالغ بر سه هزار پرونده در بخش لوازم خانگی، لوازم آرایشی، بهداشتی، لاستیک، تجهیزات پزشکی و سایر حوزه‌های مرتبط تشکیل دهد.

وی تصریح کرد: در راستای اقدامات نظارتی در سال جدید همزمان با اجرای طرح نظارتی معاونت بازرسی مرکز استان و شهرستان‌های تابعه با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود تلاش کردیم نسبت به بازرسی واحدهای اقتصادی در تمام حوزه‌های صنفی و غیرصنفی شامل انبارها، شرکت‌های پخش، مجموعه‌های بزرگ زنجیره‌ای، واحدهای خدماتی ونیز بین‌راهی، رستوران‌ها و سایر حوزه‌هایی که خدمات می‌دهند، بازرسی انجام داده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف پرونده را تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال کنیم.

وی یکی از اهداف و سیاست های مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان را برگزاری گشت‌های مشترک با ادارات تعزیرات حکومتی، بسیج اصناف، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، اماکن عمومی، جهاد کشاورزی و سایر دستگاههای مرتبط در راستای عمل به وظایف سازمانی عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون از ۲۰ هزار ۷۹۹ بازرسی انجام شده از واحدهای اقتصادی ۲ هزار ۴۹۴ مورد منجر به تخلف شدند.

حسینیان ارزش ریالی پرونده های ارسال شده به تعزیرات را ۱۶ میلیارد و ۶۳۵ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال اعلام و بیان کرد: گزارشهای دریافت شده از مرکز پاسخگویی سامانه ۱۲۴ عمدتا در حوزه خودرو، تعمیرکاران لوازم خانگی بویژه یخچال و سایر خدمات خودرویی بوده است.

وی گفت :در حوزه مشاورین املاک نیز شکایات زیادی دریافت می‌کنیم که یکی از آنها در حوزه گرانفروشی، تقلب در موبایل و نرم افزار و سایر وسایل جانبی آن است.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان