جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
Friday, 19 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

 

 

گیلان امروز- سرپرست تامین اجتماعی گیلان گفت: حدود سه هزار نفر از بیمه شدگان زنان خانه‌دار در این استان دختران مجرد بین گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال هستند.

کیوان مرتضوی در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۹۰۰ نفر در گیلان تحت پوشش طرح بیمه زنان خانه‌دار قرار گرفتند، اظهار کرد: با احتساب این آمار تعداد زنان خانه‌دار و دختران بالای ۱۸ سال تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی گیلان به بیش از ۳۷ هزار نفر رسیده‌است.

وی افزود: زنان خانه‌دار و دختران ۱۸ تا ۵۰ سال می‌توانند از "بیمه زنان خانه‌دار" و مزایای بازنشستگی، ازکارافتادگی، بازماندگان و خدمات درمانی برخوردار شوند، افزود: سه نوع نرخ حق بیمه شامل ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد برای بیمه زنان خانه‌دار و دختران در نظر گرفته شده‌ که متقاضیان می‌توانند به اختیار یکی از نرخ‌ها را انتخاب کنند.

سرپرست تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان کرد: زنان و دختران خانه‌دار برای بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیرحضوری به آدرس http://es.tamin.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با گرامیداشت دهه کرامت و با اشاره به اجرای طرح ویژه ای به مناسبت روز دختر از سوی تامین اجتماعی گیلان خاطر نشان کرد: سه نفر از دختران ۱۸ تا ۲۵ سال که در دهه کرامت "تا دهم خرداد ماه جاری" در قالب طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی در زیر گروه‌های دانشجویان، زنان‌خانه دار و مشاغل آزاد انعقاد بیمه داشته باشند به قید قرعه انتخاب و هدایایی به آنان ارائه می شود.

مرتضوی ترویج فرهنگ بیمه‌های اجتماعی را از اهداف اجرای این طرح به مناسبت دهه کرامت در گیلان عنوان کرد و افزود: دختران بالای ۱۸ سال در قالب بیمه‌های زنان خانه‌دار، دانشجویان، حرف و مشاغل آزاد امکان انعقاد قراردادهای بیمه‌ای و قرارگرفتن تحت پوشش خدمات و تعهدات این سازمان را دارند.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان