جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]
با امضای رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با همتای روسی صورت گرفت :

توافقنامه همکاری بین شورای بازرگانی روسیه و ایران

۱۴۰۲/۰۲/۲۹ چاپ

در جریان چهاردهمین همایش اقتصادی بین المللی روسیه و جهان اسلام از

19-18 مه 2023  ( 29-28 اردیبهشت 1402 ) در مرکز نمایشگاهی بین المللی « قازان اکسپو » که با شعار روسیه و جهان اسلام ؛ «اعتماد و همکاری » گشایش یافت ، توافقنامه همکاری فی مابین “هادی تیز هوش تابان “رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه و “لئونید لوژچکو “ شورای تجاری روسیه و ایران در اتاق بازرگانی و صنایع فدراسیون روسیه
و رئیس شورای تجاری روسیه و ایران به امضا رسید.
به گزارش روابط عمومی و ‌امور بین الملل اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه ، شورای بازرگانی روسیه و ایران در اتاق بازرگانی و صنایع فدراسیون روسیه و اتاق بازرگانی ایران و روسیه که از این پس طرفین نامیده می شوند، با در نظر گرفتن تمایل متقابل برای ایجاد روابط نزدیکتر بین طرفین، با هدایت منافع اعضای آن ؛ سازمان ها، شرکت ها و کارآفرینان فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران، توجه قابل توجهی به توسعه روابط تجاری، اقتصادی، علمی، فنی، فرهنگی و غیره متقابل بین سازمان ها، شرکت ها و کارآفرینان روسیه دارند. فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران در این توافق نامه در ۸ موارد به توافق رسیدند.
 
ماده 1
طرفین به توسعه ارتباطات تجاری بین اعضای خود ؛ سازمان ها، شرکت ها و کارآفرینان فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران و همچنین توسعه همکاری های متقابل سودمند خود کمک می کنند.
طرفین توجه ویژه ای به توسعه همکاری ها در زمینه کسب و کارهای کوچک و متوسط دارند.
ماده 2
طرفین به اجرای وظایف دولت برای ایجاد و حفظ تصویر مثبت از دو کشور کمک می کنند. طرفین می کوشند دسترسی گسترده ای را برای علاقه مندان به فرهنگ یک کشور دیگر از جمله هنر، ادبیات و تاریخ فراهم کنند و اجرای پروژه های مشترک برای تبادل فرهنگی، فعالیت های ارائه شده برای جوانان و دانشجویان، رواج گردشگری ورودی و خروجی و نیز ترویج کنند. ورزش و رویدادهای دیگر با هدف نزدیکی فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران.
ماده 3
طرفین همکاری همه جانبه را در زمینه علم، فناوری، نوآوری، پزشکی، آموزش و سایر زمینه ها ارتقاء خواهند داد و همچنین از همکاری در آموزش و آموزش حرفه ای پیشرفته متخصصان و مدیران در همه بخش ها از جمله تبادل پرسنل حمایت خواهند کرد.
ماده 4
طرف‌ها به اتحاد تلاش‌ها و سازماندهی گفت‌وگوی سازنده بین محافل تجاری فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران علاقه‌مند به توسعه و بهبود کارآمدی همکاری تجاری روسیه و ایران کمک خواهند کرد.
ماده 5
طرف‌ها اطلاعات و پشتیبانی مشاوره‌ای را برای اعضای خود و کارآفرینان ایرانی و روسی علاقه‌مند ارائه می‌کنند و همچنین از جمله کمک در برقراری تماس‌های تجاری با شرکای بالقوه و تبادل اطلاعات مورد علاقه متقابل در مورد اقتصاد و تجارت خارجی، تغییرات در قوانین، قوانین و آداب و رسوم در حوزه تجارت
ماده 6
طرفین در شناسایی و اجرای فرصت‌های قطعی برای گسترش و تنوع همکاری‌های روسیه و ایران در حوزه تجاری، از جمله پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک که هم در قلمرو دو کشور و هم در کشورهای ثالث اجرا می‌شوند، مشارکت می‌کنند.
ماده 7
طرفین با سازماندهی (مشارکت در سازماندهی) نشست‌ها، گردهمایی‌ها، کنفرانس‌ها، گروه‌های کاری، فرصت‌های بیشتری را برای گفت‌وگو و ارتباط بین نمایندگان محافل تجاری فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌کنند تا پیشنهادات مشترک ارائه و به مجلس ارائه شود. توجه مقامات دولتی مجاز به تشدید روابط تجاری و اقتصادی به منظور توسعه پویا همکاری های تجاری و اقتصادی بین دو کشور.
ماده 8
طرفین به منظور بررسی مسائل جاری و آتی تعامل بین اعضای خود رایزنی های منظمی را انجام می دهند.
در جریان چنین مشورت‌هایی، طرف‌ها پیشنهاداتی را برای رفع موانعی که مانع توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور می‌شوند، ارائه خواهند کرد و این پیشنهادات را به اطلاع مقامات دولتی مجاز خواهند رساند.

ماده 9
طرفین اقدامات لازم را برای حمایت از حقوق و منافع مشروع کارآفرینان روسی و ایرانی در روابط خود با ساختارهای رسمی و تجاری دو کشور انجام می دهند.
ماده 10
این موافقتنامه ممکن است در صورت لزوم با توافق کتبی متقابل طرفین اصلاح و تکمیل شود.
 
این موافقتنامه از تاریخ امضای این قرارداد شروع می شود و تا انقضای 6 ماه از تاریخی که یکی از طرفین قصد خود را به صورت کتبی برای فسخ این توافق نامه اعلام کند معتبر خواهد بود.
این موافقتنامه هیچ گونه تعهد مالی برای طرفین ایجاد نمی کند.

شورای بازرگانی روسیه و ایران در
اتاق بازرگانی و صنایع فدراسیون روسیه
رئیس شورای تجاری روسیه و ایران
لئونید لوژچکو
 
رئیس اتاق بازرگانی ایران و روسیه
هادی تیزهوش تابان

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان