جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]
در  دیدار رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با رییس میربیزنس بانک مسکو عنوان شد:

موافقت با انتقال ریال به حساب صادرکنندگان در نزد هر یک از بانک های ایرانی

۱۴۰۲/۰۲/۰۳ چاپ

محمد حزار رییس میربیزنس بانک مسکو که میزبان رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه بود با اعلام این خبر گفت : انتقال ریال به حساب صادرکنندگان نزد هر یک از بانکهای ایران در اسرع وقت قابل انجام است و رفع تعهد صادراتی بنا به درخواست صادر کننده توسط میربیزنس بانک انجام و در سیستم سنا ثبت می گردد.

به گزارش اتاق بازرگانی گیلان ، هادی تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه که‌ در سفر کاری در روسیه بسر می‌برد با آقای محمد حزار رییس میربیزنس‌بانک مسکو دیدار و گفتگو کرد.
این گزارش می افزاید ، در این ملاقات که‌ در میربیزنس‌بانک مسکو انجام گرفت تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه از آقای حزار برای پیگیری‌های به عمل‌آمده در خصوص رفع مشکلات تجار و بازرگانان ایرانی و روسی جهت تسهیل برای انتقال ارز ، تشکر و قدردانی کرد.
در این دیدار رییس میربیزنس بانک مسکو گفت: با پیگیریهای انجام شده و مساعدت مسئولین ذیربط در بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت بین‌الملل بانک ملی ایران و در راستای حمایت از صادرات کشورمان به روسیه و کشورهای عضو اوراسیا، خرید ارز حاصل از صادرات در میربیزنس بانک (با اولویت روبل) با نرخ مناسب و در چارچوب سیاستهای بازار مبادله ارزی آغاز گردیده و آمادگی لازم برای خرید نامحدود روبل با نرخ ویژه وجود دارد.
محمد حزار انتقال ریال به حساب صادرکنندگان نزد هر یک از بانکهای ایران در اسرع وقت را قابل انجام و از رفع تعهد صادراتی بنا به درخواست صادر کننده توسط میربیزنس بانک در سیستم سنا که ثبت میگردد اشاره داشت و اضافه کرد :
انتظار می‌رود تجار هموطن ضمن اطلاع رسانی به صادرکنندگان محترم و طرفهای تجاری در کشورهای مقصد با استفاده از این امکان، ریسک عملیاتی و هزینه های انتقال وجوه حاصل از صادرات خود را به این طریق مدیریت کنند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی گیلان ، شرکت سهامی میربیزنس‌ بانک ، یک بانک روسی با ۱۰۰ درصد سرمایه خارجی (ایرانی) است که مؤسس و تنها سهامدار آن بانک ملی ایران است.
میربیزنس‌بانک در ژانویه ۲۰۰۲ در روسیه به ثبت رسیده و فعالیت خود را با دریافت مجوز از بانک مرکزی فدراسیون روسیه در تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۰۲ رسما آغاز کرد.
این بانک هم اکنون تنها بانک روسی است که از امکان انجام مراودات بانکی مستقیم با بانک‌های ایرانی بهره مند است.
میربیزنس‌بانک همچنین دارای یک شعبه در آستراخان، یک شعبه در بلوار پاکروفسکی مسکو و یک دفتر عملیاتی در قازان است که خدمات بانکی ذیل را به مشتریان ارائه می‌دهند:
- افتتاح حساب بانکی برای شرکت‌های مقیم روسیه و شرکت‌های غیرمقیم از جمله شرکت‌هایی که در زمینه نفت، پتروشیمی و حمل و نقل فعال می‌باشند.
بدین منظور شرکت‌های غیرمقیم با ارایه مدارک لازم پس از ترجمه رسمی به زبان روسی و تایید مدارک توسط سفارت روسیه در کشور محل اقامت آنها، اقدام به اخذ کد اقتصادی از اداره مالیات روسیه نموده و پس از آن می‌توانند به ارزهای رایج (یورو، درهم، دلار، روبل و ریال) نزد میربیزنس‌بانک افتتاح حساب نمایند و با استفاده از بانکداری اینترنتی منابع مالی خود را مدیریت نموده و به ارسال و دریافت وجوه مبادرت نمایند. از مزایای این روش می‌توان به معافیت از پرداخت مالیات در روسیه اشاره نمود.
خدمات اصلی:
- ثبت قرارداد تجاری برای شرکت‌های روسی صادرکننده کالا و خدمات به ایران و یا واردکننده کالا و خدمات به ایران و یا واردکننده کالا از ایران؛
- گشایش اعتبارات اسنادی به درخواست شرکت‌های روسی و به نفع اشخاص و شرکت‌های ایرانی براساس شرایط و ضوابط مقرر؛
- ابلاغ و پرداخت، تنزیل و یا انتقال اعتبارات اسنادی صادره از هر یک از بانک‌های جمهوری اسلامی ایران؛
- صدور و ابلاغ انواع ضمانت‌نامه های بانکی و یا ضمانت‌نامه متقابل به درخواست شرکت‌های ایرانی یا روسی؛
- صدور کارت بانکی " میر " برای اشخاص حقیقی برای استفاده در مصارف روزانه در روسیه و کشورهای حوزه اوراسیا.
از دیگر خدمات میربیزنس‌بانک آشنایی با شرکت‌های برتر روسیه از طریق میربیزنس‌کلاب و همچنین دریافت خدمات مالی و لیزینگ خرید تجهیزات صنعتی و تولیدی و کشاورزی با تامین مالی شرکت " میراث " است. " میراث " از شرکت‌های زیرمجموعه گروه میربیزنس‌بانک می‌باشد.
این گزارش می افزاید : این بانک با استفاده از خدمات بانک ملی ایران و با مساعدت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به خرید ارز حاصل از صادرات جمهوری اسلامی ایران به روسیه و یا کشورهای منطقه و نیز ایفای تعهدات صادراتی از طریق سیستم " سنا " بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اقدام می‌نماید.

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان