جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
Friday, 19 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از استقرار ۶ فروند شناور امداد برای نجات گردشگران دریایی در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: گردشگران دریایی در صورت بروز هر گونه اضطرار دریایی می‌توانند با شماره ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، علی خدمتگزار با اعلام این خبر، اظهار داشت: با توجه به بسیج کلیه نیروها و تجهیزات امداد دریایی در بنادر انزلی و آستارا، بیش از ۶۰ نیروی عملیاتی در قالب ۶ فروند شناور تخصصی متعلق به بنادر و دریانوردی گیلان با مشارکت ۱۲ فروند قایق همیاران ناجی و تجهیزات شناوری سایر ارگانهای همکار در اجرای طرح ایمنی گردشگری دریایی، آماده انجام عملیات امداد و نجات گردشگران دریایی در صورت وقوع سوانح در طول سواحل گیلان و تالاب انزلی خدمات ارائه می‌دهند.
وی از مسافرانی که گردشگری دریایی را انتخاب می‌کنند خواست: در هنگام قایق سواری جلیقه نجات را به طور ایمن بر تن کنند و هرگز بدون هماهنگی قایقران وارد قایق نشده و یا آن را ترک نکنند.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان اضافه کرد: مسافران باید از قرار گرفتن در قسمت جلو و یا ایستادن درون قایق خودداری کرده و بدون تعجیل در پیاده شدن از قایق منتظر توقف کامل آن بمانند.
خدمتگزار از گردشگران خواست شماره تماس‌های اضطراری دریایی ۱۵۵۰ را به‌ خاطر بسپارند و در صورت مشاهده تخلف قایقران‌ها و یا بلافاصله پس از رخداد هرگونه سانحه دریایی با تلفن‌های اضطراری تماس بگیرند.
لازم به ذکر است، تنها قایق‌های مجاز برای جابجایی گردشگران، قایق‌های دارای پلاک قرمز رنگ می‌باشند و ظرفیت مجاز سرنشینان هر قایق حداکثر پنج نفر است و تنها قایق‌هایی که ظرفیت مجاز سرنشین را رعایت می کنند مشمول پوشش بیمه ای خواهند بود.
زمان مجاز فعالیت قایق‌های تفریحی در صورت مساعد بودن وضعیت جوی تنها بین طلوع و غروب خورشید بوده و جابه‌جایی گردشگر در شرایط نامساعد جوی و تاریکی هوا ممنوع است

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان