جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
Friday, 19 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

 

 

بخش ورزش- مراسم رونمایی از حامی مالی فدراسیون وزنه‌برداری بیشتر شبیه به مراسم رونمایی از اختلافات پشت پرده این فدراسیون بود تا مشخص شود جمع کردن بزرگان این رشته در یک مجموعه مدیریتی کار راحتی نیست.

به گزارش ایرنا، سجاد انوشیروانی دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن درحالی ۳۱ خردادماه به‌عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب و جانشین علی مرادی شد که ایجاد اتحاد در این رشته المپیکی را گام نخست اقداماتش دانست.

انوشیروانی حتی تاکید کرد که همه قهرمانان جدید و قدیم، مربیان و پیشکسوتانی که مدت‌ها بود از وزنه‌برداری دور شده‌اند، آمده‌اند تا در کنار هم، یک‌صدا، وزنه‌برداری را از شرایطی موجود، خارج کنند.

انوشیروانی برای اثبات حرف‌هایش دست به کار شد و به فاصله کوتاهی، چهره‌های نامداری که به مرور از فدراسیون علی مرادی دل‌زده شده بودند را دوباره به جمع خانواده این رشته المپیکی برگرداند؛ از حسین رضازاده گرفته تا کوروش باقری.

 

سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری ابتدا به همکاری‌اش با سعید علی‌حسینی نایب قهرمان جهان در دسته فوق‌سنگین، در کسوت سرمربی تیم ملی ادامه داد و در کنار آن برای حسین‌رضازده، کوروش باقری، بهداد سلیمی و حسین توکلی احکامی چون رئیس کمیته فنی، مدیر تیم‌های ملی و مشاور فنی بانوان، سرپرستی نایب‌رئیسی، عضو کمیته فنی صادر کرد و حسین مقامی را در کسوت سرپرست دبیری فدراسیون معرفی کرد تا محمدرضا آخوندی برای پست امور بین‌الملل حکم بگیرد و فرشاد غزالیان هم در کمیته پزشکی مشغول شود. بدرالملوک کهرنگی هم بی‌نصیب نماند تا سرپرست نایب‌رئیسی بانوان به نام او سند بخورد.

متعاقب این اتفاق، نخستین نشست خبری انوشیروانی درحالی آبان‌ماه برگزار شد که تعدد چهره‌های سرشناس در این نشست به قدری جالب توجه شد که تا مدت‌ها سوژه رسانه‌ها بود. اما با این وجود چیزی نگذشت که در فاصله تنها چند ماه، در مراسم رونمایی از نخستین حامی مالی فدراسیون(پنجم بهمن‌ماه) رگه‌هایی از اختلافات در این فدراسیون که در آستانه انتخابات قرار دارد، خودنمایی کرد؛ نشستی که از جمع پرمهره آبان‌ماه فقط چند چهره را حفظ کرده بود تا غیبت سعید علی‌حسینی، حسین رضازاده و کوروش باقری بدجور به چشم بخورد و مورد سوال خبرنگاران قرار گیرد.

این سوال اما با پاسخ معمولی انوشیروانی مواجه شد تا بدون موضع‌گیری خاصی عنوان کند حسین رضازاده برای ازدواج برادرزاده‌اش به اردبیل رفته و باقری عذرخواهی کرده که شرایط شرکت در مراسم را نداشته. او همچنین تاکید کرد مشکلی با کسی ندارد.

انوشیروانی اما حرفی از علی‌حسینی نزد تا بعد از گذشت ۴ روز از مراسم رونمایی، خبر استعفای او از سرمربی‌گری تیم ملی وزنه‌بردای رسانه‌ای شود؛ این استعفا درحالی پیامی از وجود برخی اختلافات در فدراسیون انوشیروانی را مخابره کرد که پیش‌تر، اولین نشانه‌های اختلافات، از ماجرای انتخابات کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا زده شده بود؛ جایی که برخلاف گفته‌های گذشته سجاد، اثری از معرفی حسین رضازاده برای تصاحب هیچ‌یک از پست‌های این انتخابات نبود تا رکورددار جهان و المپیک در پاسخ به خبرنگاران با لحنی گلایه‌آمیز بگوید: از انوشیروانی علت را سوال کنید.

از همان زمان بود که دیگر خبری از حضور رضازاده در فدراسیون نشد تا استعفای علی‌حسینی هم به پرونده اختلافات اضافه شود و غیبت ناگهانی کوروش باقری هم مزید بر علت شود که مهر تایید باشد بر این‌که در این فدراسیون خبرهایی هست.

گویا وجود برخی مسائل در فدراسیون وزنه‌برداری که نیازمند حل‌وفصل شدن است از یک طرف، بی‌توجهی به جایگاه نفرات دعوت شده برای همکاری و نبودن فضا و امکانات لازم برای تحقق خواسته‌هایی که فدراسیون از این نفرات دارد از سوی دیگر باعث ایجاد اختلافاتی در این فدراسیون شده است.

از طرفی شنیده می‌شود تابع بودن به جای توانمند بودن، روندی است که این روزها در فدراسیون سجاد انوشیروانی شکل گرفته؛ روندی که به نظر می‌رسد در صورت تداوم، سجاد را هم به همان مسیر غلطی می‌اندازد که علی مرادی رفت و ناکام ماند.

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان