شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
Saturday, 20 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۸ ]

 

 

بخش ورزش- در حالی ضرورت استفاده از کمک داور ویدئویی(VAR) در لیگ برتر هر هفته بیشتر می‌شود که اختلاف بر سر متولی پرداخت هزینه این فناوری یکی از موانع اصلی استفاده از آن در فوتبال ایران است.

به گفته هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال هزینه خرید تجهیزات این فناوری ۳۰۰ هزار یورو معادل ۱۵ میلیارد تومان است. با این حال در ادامه بیشتر باشگاه‌ها با توجه به اینکه مالک استادیوم‌های برگزاری مسابقات‌شان نیستند، از زیر بار پرداخت هزینه نصب کمک داور ویدئویی شانه خالی کردند و پرداخت هزینه‌ها را متوجه دولت کردند که مالکیت اکثر استادیوم‌ها را در اختیار دارد.

صحبت‌های رضا درویش، در جلسه فراکسیون ورزش گویای همه چیز بود. مدیرعامل پرسپولیس در این جلسه گفت: متولی VAR مشخص نیست، فدراسیون فوتبال است؟ وزارت ورزش است؟ شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است؟ ابتدا باید متولی مشخص شود و تقبل هزینه را برعهده بگیرد. باشگاه برای بازی در استادیوم اجاره پرداخت می‌کند و تجهیزات هم باید در ورزشگاه نصب شود و جزو آن است. ما اگر تجهیزات را تهیه کنیم، آن را پس از بازی با خودمان ببریم؟

با وجود اینکه ابتدا فدراسیون فوتبال هزینه راه‌اندازی کمک داور ویدئویی را به گردن باشگاه‌ها انداخته بود اما صحبت‌های تاج و سایر مسئولان فدراسیون نشان داد که با توجه به اینکه دولت مالک ورزشگاه‌هاست، باید هزینه تجهیزاتی که قرار است به ورزشگاه اضافه شود را هم پرداخت کند.

در این بین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور که زیرمجموعه وزارت ورزش است و استادیوم‌های دولتی را در اختیار دارد نیز برای راه اندازی VAR اگر چه اعلام آمادگی کرده است اما به گفته به مهدی محمدنبی، نائب رئیس اول فدراسیون فوتبال، این شرکت با توجه به بودجه محدودی که دارد، نمی‌تواند برای تجهیز ورزشگاه‌ها به کمک داور ویدئویی هزینه کند.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان