جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان اعلام کرد: هدف‌گذاری برای فروش املاک مازاد استان در سال جاری حدود ۲۲۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۶۲ میلیارد تومان از این املاک فروخته شده‌ است.

به گزارش ایرنا، علیرضا نوروزی در نشست خبری اظهار کرد: از این میزان فروش املاک مازاد استان طی امسال تا کنون ۵۴ میلیارد تومان اعلام وصول شده‌است.

وی افزود: دولت در راستای رونق اقتصادی، رفع معضلات و مشکلات دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دولتی به عنوان مقوله نجات و در نهایت موضوع تجمیع اموال و دارایی و کوچک سازی دولت به طور جدی به دنبال مولدسازی اموال و دارایی‌های دولتی است.

وی عنوان کرد: از عموم مردم دعوت می‌شود تا در راستای شناسایی املاک فراموش شده و احصا نشده کمک کنند تا ضمن دریافت پاداش شخصی و برخورداری از قائده سوت زنی با مولدسازی دارایی و ملک منجمد و اقتصادی شدن آن طی نظم گرفتن یک فعالیت اقتصادی بر روی عرصه، منافع آن از حیث اشتغال‌زایی، تولید و ایجاد ارزش افزوده به آن منطقه، شهر، روستا و استان نیز برسد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان در ادامه بیان داشت: دامنه این مصوبه به بسیاری از دستگاه‌های اجرایی که در حیطه دستورالعمل مولدسازی قرار نمی‌گرفتند نیز گسترش یافت به طوری که علاوه بر دستگاه های اجرایی معمول، تمامی شرکت ها و بنگاه های دولتی اعم از بانک‌ها و بیمه‌ها نیز مشمول می شوند.

وی با بیان اینکه شرکت هایی که به نوعی دولت در آن سهامدار اعظم نیست اما اعضای هیات مدیره آن توسط دولت تعیین می‌شوند نیز مشمول این قائده خواهند شد، افزود: حتی دامنه شمول آن گسترده تر هم شده به طوری که مولدسازی پروژه های نیمه تمام و در فرآیند تکمیل نیز از این پس موضوع در حیطه عملکردی هیات عالی مولدسازی دارایی های دولت (مدد) قرار می‌گیرد.

نوروزی اظهار کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی، شرکت ها، بانک ها، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به عنوان متولی رصد و پایش پروژه های نیمه تمام مکلفند تا املاک مازاد خود را به دستگاه های مجری یعنی اداره کل امور اقتصاد و دارایی معرفی کنند و پس از شناسایی، معرفی و تایید به هیات عالی مدد ارائه، تصویب و به منظور مولدسازی و واگذاری آنها اقدامات لازم انجام می شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان در این رابطه توضیح داد: تجربه سه سال گذشته دولت قبلی و فعلی در قالب قوانین بودجه سنواتی از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ نشان داد که موانع و مشکلات عدیده‌ای در راستای مولدسازی اموال و دارایی دولت داشتیم.

وی با بیان اینکه دولت با برخورداری از املاک و اموال به عنوان ثروت و دارایی و با تاکید بر اینکه متاسفانه این دارایی ها امروز فاقد قدرت ارزش افزایش و مولدسازی است، اظهار کرد: بر این اساس در راستای راهبردی موثرتر و کارسازتر و ارزش آفرینی برای این اموال منجمد فاقد ارزش، (ثروتی که نمی تواند در راستای رونق تولید و ارتقای بهره وری کارساز باشد) تصمیماتی گرفته شده از این رو در نشست شورای عالی اقتصادی سران سه قوه در آبان ماه سال جاری مصوبه " شصت و هفتم شورای عالی سران سه قوه" راهکار منسجم تر و اثربخش تر ارائه شد و به تایید و تاکید مقام معظم رهبری رسید و به نوعی حکم حکومتی است.

وی اضافه کرد: بر اساس این مصوبه هیات عالی مولدسازی دارایی های دولت (مدد) به ریاست معاون اول رئیس جمهور، دبیری وزیر امور اقتصاد و داریی، عضویت وزیر کشور، راه و شهرسازی و عضویت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و ۲ عضو دیگر شامل نماینده از جانب رئیس مجلس و نماینده از جانب رییس قوه قضایی تشکیل شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان بیان کرد: این هفت شخصیت حقوقی از این به بعد مصوباتی را برای مولدسازی دارایی دولت خواهند داشت که تا ۲ سال آینده در یک دوره اجرای آزمایشی، نقش هدایت و راهبری مولدسازی دارایی های دولت را بر عهده داشته باشند.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان