جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

ام البنین فتوحی، گیلان امروز- مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه ۲۰۰ برنامه میراث فرهنگی و گردشگری در دهه فجر برکزار خواهد شد گفت : میراث فرهنمی و گردشگری استان گیلان در ایام دهه فجر نمایشگاه بین المللی تهران که از تاریخ ۱۸ الی  ۲۱ بهمن ماه  با محوریت گردشگری تاریخی ،بناهای تاریخی ، اقامتگاه های سنتی ،گردشگری کشاورزی ،تورهای ارزان قیمت ،  تور گردشگری میرازکوچک خان جنگلی که شامل  تخفیف ۲۰ درصدی در با هتل ها گیلان ،شهر خلاق خوراک رشت برگزار می شود .

ولی جهانی با بیان این مطلب که ۷۳ پروژه در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد گفت:طی تفاهم نامه ی که با اداره کل کمیته امداد استان گیلان منقعد شده تاکنون ۴۰ خانه مسافر با دریافت تسهیلات تجهیز شدند که با بهره برداری این خانه مسافر ها بالغ بر ۱۵۰۰ اتاق به اقامت گاه های گردشگری استان اضافه خواهد شد و همچنین  از سال ۸۵ بسته های سرمایه گذاری مشخص شده بود موانع ان برطرف شده است و اماده ارائه به سرمایه گذاران است.

وی افزوذ : برای پروژه های دهه فجر تاکنون بیش از ۲۱۰میلیارد هزینه شده است که از جمله این پروژه ها  افتتاح یک هتل بوتیک با حجم سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال برای ۵ نفر همچنین یک واحد پذیرایی بین راهی با حجم سرمایه گذاری۸۵ میلیارد ریال و پیش‌بینی برای اشتغال ۲۰ نفر که با افتتاح این پروژه ها برای بیش از ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد می شود و نیز با پرداخت ۱۰میلیارد تسهیلات برای تاسیسات گردشگری به   دو هتل با برآورد حجم سرمایه‌گذاری ۶۰۰ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۳۵ نفر که با افتتاح این پروژه ها تاسیسات گردشگری گیلان به بیش از ۱هزار مجموعه گردشگری افزوده می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان گیلان به افتتاح ۱۴ اقامتگاه بوم گردی در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: این اقامتگاه ها  با حجم سرمایه گذاری ۵۱۰ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال برای ۵۳ نفرافتتاح می شود، که بزرگترین اقامتگاه بومی که توام با کشاورزی است ، یک اقامتگاه بومگردی در روستای پیشه حصار فومن با حضور استاندار گیلان به صورت نمادین افتتاح می شود و همچنین ۲ مجمتع گردشگری بزرگ با حجم سرمایه‌گذاری ۲۷۰ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال برای ۶۵ نفر در دهه فجر افتتاح می شود.

ولی جهانی با اشاره به ثبت جهانی شدن شهر رشت به عنوان شهر صنایع دستی گفت: توافقاتی با شهرداری رشت انجام شده تا در برخی از میادین رشت مثل میدان گیل، المان صنایع دستی نصب شود و نیز در تاریخ ۱۰ اسفند میزبان مسئولین کشوری برای ثبت جهانی شهر لنگرود به عنوان شهر ابریشم ایران خواهیم بود.

حسن پور معاون گردشگری در ادامه گفت: حسن پور معاون گردشگری در ادامه گفت : فرصت های سرمایه گذاری که در قالب تمام  جذاب طبیعی گیلان در این فرصت های سرمایه گذاری لحاظ شده است، آماده کرده ایم و نیز همچنین ۲۳ بهمن ماه با همکاری هیات شطرنج و شورای شهر مسابقات جام کاسپین شطرنج که به صورت مسابقات گردشگری ورزشی است با حضور  ۲۰ کشور و ۱۰۰۰ نفر شرکت برگزار خواهد شد.

آذر پور مسئول امور شهرستان های میراث فرهنگی و گردشگری نیز گفت: نگاه رویکردی نمایشگاه بین المللی باید همراه خلاقیت باشد. بسته های سرمایه گذاری بی نام را آماده کردند و سرمایه گذاران می توانند انتخاب کنند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان