پنجشنبه, 30 فروردین 1403
پنجشنبه, 30 فروردین 1403
Thursday, 18 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

پایگاه خبری رشت امروز - اهالی روستای ملکی ( بیکار پس ) شهرستان رشت در طی ارسال نامه ای به فرماندار رشت که به امضای جمعی از اهالی روستا رسیده از عملکرد دهیار انتقاد کرده و با ارسال یک نسخه از این نامه به پایگاه خبری رشت امروز خواستار انعکاس آن و شنیدن صدایشان به گوش مسوولان نظارتی استان از جمله بازرسی و شکایات استانداری و سازمان بازرسی استان شدند.
به گزارش رشت امروز در این نامه اهالی روستا دغدغه ها و مشکلاتی دارند که برای قضاوت بیشتر لزوم ورود دستگاههای نظارتی احساس می شود.
اهالی روستای بیجار پس در این نامه که خطاب به فرماندار رشت آمده است بی توجهی دهیار به خدمات و وظایفی که بر دوش دهیار گذاشته شده و نسبت به آن شانه خالی می کند ، به فرماندار رشت گوشزد و خواستار ورود آقای امام پناهی به این موضوع هستند.
در بخشی از این نامه به ساخت و ساز چند باب منزل از سوی دهیار اشاره شده که باز برای عدم‌قضا‌ت و بررسی بیشتر نیازمند ورود جدی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و دستگاه قضایی استان است.
بنابراین برای رفع مشکلات اهالی این روستا و پیشگیری از ترک فعل برخی از دهیاران ، ورود دستگاه قضایی تنها امید مردم است و اهالی روستای بیجار پس خواستار توجه مسوولان نظارتی و دستگاه نظارتی به مشکلات موجود در این روستا هستند.
گفتنی است متن نامه اهالی روستای بیجار پس که حاکی از بی توجهی در بخش های متعدد در این روستا می باشد در تحریریه رشت امروز وجود دارد و در این رابطه ضمن درخواست از ورود دستگاه نظارتی برای روشن شدن مسئله ، اگر دهیار روستای مذکور توضیحی دارند در همین پایگاه خبری منعکس خواهد شد.
لازم به ذکر است در دو سال اخیر دستگاههای نظارتی خصوصا قضایی استان حساسیت ویژه ای بر عملکرد دهیاری های استان داشته اند که عمده مشکلات آنان بر تغییر کاربری ها و ساخت و ساز غیر مجاز البته توسط خود دهیاران بوده که تعدادی از دهیاران به جهت داشتن چنین پرونده هایی ، ضمن تشکیل پرونده قضایی برای آنان از مسوولیت خود تعلیق و برکنار و حتی بازداشت شدند.
در این نامه هم به برخی ساخت و سازها اشاره شده که برای جستجو به واقعیت در مسائل ساخت و ساز این روستا بررسی دستگاههای نظارتی می تواند برخی از واقعیت موجود شفاف سازی نماید.

به اشتراک بگذارید:
برچسب‎ها : دهیار

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان