جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

بخش ورزش- سرپرست سابق تیم ملی فوتبال ایران تایید کرد که در زمان سرمربیگری دراگان اسکوچیچ، عده‌ای از بازیکنان تیم ملی به دنبال حضور کارلوس کی‌روش بودند.

مجتبی خورشیدی سرپرست سابق تیم ملی فوتبال ایران در مصاحبه جدید خود به بازگویی مشکلات تیم ملی فوتبال ایران در زمان اسکوچیچ پرداخت و تاکید کرد که به واسطه یکی از افراد سیاسی، ۱۳۰ میلیارد تومان برای فدراسیون فوتبال آورده داشته است؛ آنهم در شرایطی که فدراسیون به خاطر مشکلات اقتصادی توان تامین اینترنت ۴۰۰ هزار تومانی برای اسکوچیچ را نداشته است.

او همچنین تایید کرد که بعضی از ملی پوشان در زمان اسکوچیچ دنبال آوردن کی روش بوده اند و البته اینکه استوری آنها از کیفیت لباس های تیم ملی تنها یک بهانه بوده است!

بخش هایی از گفتگوی خورشیدی که امروز در برنامه «ورزشگاه» حاضر شده بود، در ادامه می آید:

 

۴۰۰ هزار تومان برای اینترنت اسکوچیچ نداشتند

یک روز به مرکز «پک» رفتم و دیدم اسکوچیچ در حال داد و فریاد است و می گوید اینترنت ندارم. او حتی اینترنت داخلی نداشت. پرس و جو کردم و گفتم مگر هزینه اش چقدر است که گفتند ۳۰۰-۴۰۰ هزار تومان. حتی پول برای این قصه نداشتیم. سپس به ذهنم رسید از طریق یکی از دوستان به یکی از مسئولان پیام بدهم. آنجا برای اولین بار بود که این ارتباط برقرار شد. پنجشنبه به ما گفتند که شنبه به جلسه بیایید. گزارشی را دادیم و حدود ۱۳۰ میلیارد تومان پول به ما دادند. ۱۰۷ میلیارد به فدراسیون رسید و بقیه اش به خزانه داری وزارت ورزش رفت.

 

اصرار من باعث ماندن اسکوچیچ شد

اصرار من باعث ماندن اسکوچیچ شد. از سال ۷۵ در راه آهن بودم. با مربیان زیادی کار کردم. وقتی با تیم ملی در کشور بحرین بودیم چیزهایی دیدم و می دانستم می توانیم با اسکوچیچ از این مرحله عبور کنیم. عزیزی خادم پس از صعود تیم از مرحله اول و هنگام بازگشت از بحرین در فرودگاه به خبرنگاران گفت که ادامه کار اسکوچیچ در تیم ملی را در هیات رئیسه بررسی می کنیم ولی به او گفتم احساس می کنم با اسکوچیچ به جام جهانی صعود می کنیم. اسکوچیچ باهوش بود و پشتکار داشت. او عاشق کارش بود و بلد بود از کمکهایش کار بکشد. اسکوچیچ از ۶ صبح تا ۱۲ شب کار می کرد. بازی همه لژیونرها را تماشا می کرد. چون اینها را دیده بودم و به نفراتمان اشراف داشتم مطمئن بودم به جام جهانی صعود می کنیم.

 

بعضی از بازیکنان گفتند کی روش را بیاورید

بله یک عده از بازیکنان به من گفتند کی روش را بیاورید. کسانی که این حرف را گفتند دلشان برای تیم ملی می تپید و هدفشان تخریب اسکوچیچ نبود. این بازیکنان هم تا روزی که اسکوچیچ بود سرشان را برای او و تیم ملی گذاشتند. در مجموع دو دسته بازیکن در تیم ملی داشتیم. کسانی که دوست داشتند کی روش بیاید و کسانی که به اسکوچیچ علاقه داشتند و نمی خواستند کی روش بیاید. وظیفه من بود این فضا را به هم نزدیک کنم. تا وقتی بودم مشکلی پیش نیامد. روزی که بچه ها از من خواستند کی روش بیاید گفتم فدراسیون فوتبال اتاق فکر دارد. هر موقع هر تصمیمی گرفتند باید تابع و سرباز باشیم.

 

۷۰۰ میلیون تومان پولی بود؟!

حقوق من ۳۰ تا ۳۵ میلیون بوده است. خدا به آدمی که این را مطرح کرد و همه او را می شناسند، خیر بدهد! قرارداد سال گذشته ماساژور یک تیم لیگ برتری ۸۰۰ میلیون تومان بوده. من که مدیر تیم ملی بوده ام با آن همه سختی و در نهایت صعود به جام جهانی مبلغ ۷۰۰ میلیون خیلی پول بوده است؟ به مهدی محمدنبی گفتم می دانم سرپرست قبلی فدراسیون چقدر گرفته اند؛ آیا درست است بگویم؟ نبی گفت این بی اخلاقی است.

اختلافات الان هم در فدراسیون وجود دارد. آنجا گروه های مختلف فشار را داشتیم که به ریاست برسند. همانطور که دیدید ماجدی خودش هم رئیس فدراسیون نشد.

 

اعتراض بازیکنان به لباس ها بهانه بود

بازیکنان از آن استوری که در اعتراض به لباس تیم ملی گذاشتند، بحث لباس را نداشتند. این را به رسم امانت نمی گویم. به بازیکنان گفتم بعد از بازی با لبنان درست نبود این استوری را بگذارید و بهانه آن چیز دیگری بود.

 

درگیری با اسکوچیچ در فرودگاه؟

اسکوچیچ و در کل مربیان کُروات بلند صحبت می کنند. بازیکنان در رستوران و قبل از بازی با امارات گفتند ۵ دقیقه با رئیس فدراسیون صحبت کنیم. گفتم امروز بروید بازی کنید و بعدا با او صحبت داشته باشید. اسکوچیچ خودش گفت ۵ دقیقه مشکلی ندارد. این درخواست را با عزیزی خادم در میان گذاشتم و با بازیکنان صحبت کرد اما جلسه آنها ۷ - ۸ دقیقه طول کشید. پس از آن بود که اسکوچیچ داد زد که قرار بود ۵ دقیقه باشد. بعد از جلسه فنی و در رستوران اسکوچیچ به من گفت چرا اینطور شد. گفتم شما خودت اجازه دادی. این صحبت هم در رستوران بود نه فرودگاه.

 

قرار بود همزمان با علی دایی اسکوچیچ هم به پرتغال برود

بنده با سفیر ایران در پرتغال صحبت کردم. قرار شد اسکوچیچ را هم به پرتغال ببریم چون هم طارمی را در پورتو داشتیم و هم لژیونرهای دیگری در این کشور بودند. با رونالدو هم مکاتبه کردیم تا علی دایی را به پرتغال ببریم و هدیه ای به رونالدو بدهیم. رونالدو گفت "نمی توانم بیایم و درگیر مسابقات هستم اما مادرم را می فرستم". همه کارها داشت انجام می شد که در نهایت خود آقای عزیزی خ

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان