جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

 

 

گیلان امروز- مدیرعامل شرکت گاز گیلان، ۷۰ تا ۷۵ درصد مصارف گاز در کل استان را در بخش خانگی و تجاری عادی و غیر عمده دانست و گفت: هم استانی ها در پیک سرمای پیش رو بیشترین مدیریت مصرف را داشته باشند تا گاز صنایع و سایر صنوف را مانند خانه ها پایدار نگه داریم.

عیسی جمال نیکویی، با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۲۲ میلیون و ۸۵۰ هزار مترمکعب گاز در استان گیلان مصرف شده است، اظهار کرد: این میزان مصرف نسبت به دو روز قبل یک دهم درصد افزایش داشته است.

وی از پیش بینی کاهش دما و برودت هوا طی روزهای آتی خبر داد و گفت: احتمال افزایش مصارف گاز در بخش خانگی تا ۱۹ میلیون مترمکعب وجود دارد لذا هم استانی ها در این پیک سرما نیز بیشترین مدیریت مصرف را داشته باشند تا گاز صنایع و سایر صنوف را مانند خانه ها پایدار نگه داریم.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان در گفت وگوی ویژه خبری، ۷۰ تا ۷۵ درصد مصارف گاز در کل استان را در بخش خانگی و تجاری عادی و غیر عمده دانست و عنوان کرد: مصرف کنندگان گاز طبیعی می توانند با مدیریت مصرف گاز خود، استفاده از لباس مناسب در خانه ها و رعایت دمای آسایش ۲۱ درجه ضمن کاهش هزینه ها، شرکت گاز را در جهت ارائه خدمات هرچه بهتر یاری کنند.

جمال نیکویی درخصوص طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها نیز یادآور شد: در این طرح که توسط شرکت ملی گاز ایران در سراسر کشور در جریان است، بهینه سازی موتورخانه های مشترکین خانگی، تجاری، اداری و مدارس با هزینه شرکت ملی گاز و به صورت رایگان توسط مجریان ذیصلاح انجام می شود.

وی ادامه داد: طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها شامل سه بخش عایق‌کاری کلیه لوله های آب گرم، مخازن و کویل ها، تنظیم و سرویس مشعل و نصب ضدرسوب الکترونیکی می باشد که تاکنون مبلغی بالغ بر هفت میلیارد ریال در این خصوص در گیلان هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه از آغاز اجرای طرح مذکور در استان تاکنون بهینه سازی لازم بر روی ۱۵۰ موتورخانه اجرایی شده است، خاطرنشان کرد: با بررسی روند مصرف موتورخانه های بهینه شده، انتظار می رود به میزان ۲۵ تا ۳۰ درصد مصرف گاز در دوره مشابه صرفه جویی شود

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان