جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

 

کاظم شکوهی

برگزاری کنفرانس «زنان تاثیرگذار» جهان به وسیله همسر رییس جمهور امر مبارکی می‌تواند باشد در صورتی که، واقعا شرکت‌کنندگان در این کنفرانس و همایش زنانی در سطح جهان باشند که از نظر سیاسی، اجتماعی و علمی چهره‌های شاخص و تاثیرگذار محسوب شوند و الا عنوان همسر رییس جمهور مثلا بورکینافاسو داشتن به معنی تاثیرگذار بودن نیست. خوب است برگزارکنندگان این کنفرانس لااقل نام بیست نفر از این زنان و وجوه تاثیرگذاری و ابعاد فعالیت آنها در سطح ملی و جهانی را برای مردم روشن کنند که زنان کشور ما هم که ثابت شده دارای خلاقیت و پایگاه علمی و اجتماعی مناسب هستند مسیر کار آنها را بشناسند و عنداللزوم پیگیر کار آنها شوند.

نکته دیگری که در این کنفرانس چشمگیر ولی مساله‌ساز است ، مساله هزینه‌های این کنفرانس است، به‌خصوص که هدایای شرکت‌کنندگان و هزینه‌های رفت و آمد و پذیرایی و جوایز بسیار سخاوتمندانه و با دست و دل بازی در نظر گرفته شده است، مردم حق دارند که از این موارد به روشنی مطلع شوند.

از نظر پوشش این بانوان، جای خوشبختی است که دولت پذیرفته است که پوشش بانوان فقط یک استاندارد ندارد. چرا که در کنار همسر رییس جمهور با چادر و کاملا پوشیده سایر زنان با موها و پوشش‌های چشم‌نواز حضور دارند و هیچ آمر به معروف و ناهی منکر یا هیچ گشتی برای آنها مزاحمت ایجاد نمی‌کند، بلکه با احترام و تکریم از همه‌ی آنها پذیرایی شده است و این نویدی است برای بانوان ما؛ چرا که وقتی ما با بیگانگان چنین سخاوتمندانه برخورد می‌کنیم حتما در مواجهه با هموطنان که صاحبان اصلی این کشورند نیز به مراتب با سعه صدر و وسعت نظر بیشتر برخورد خواهیم کرد.

حتما موارد جالب و نقل کردنی در این کنفرانس بسیار است که چون ما در آن حضوری نداشته و گزارشات میدانی هم از این کنفرانس ندیدیم از مزایای آن محروم هستیم ولی از مزایای تاثیرگذاری خانم مایا صباغ لبنانی که یک اینفلوئنسر اینستاگرامی است با سخنان شیرینی که در مناقب کشور ما بیان داشت و نمایش زیبایی‌های شان برخوردار شدیم و خودبه‌خود این مطلب از ذهن ما می‌گذرد، که نکند تاثیرگذاری سایر بانوان شرکت‌کننده در این کنفرانس از همین جنس و به همین میزان بوده است.

چرا که ایشان ضمن کشف حجاب از خداوند خواست که جمهوری اسلامی را از شر دشمنان محفوظ دارد که ما از دعای ایشان ممنون هستیم اما بهتر است مدتی، نه به عنوان میهمان همسر رییس جمهور، بلکه به عنوان فرد عادی در شهرها و کافه‌ها و رستوران‌های ایران و در محیط‌های اجتماعی با همین پوشش و وجنات ظاهر شوند تا ببینیم آیا در افکار و برداشتشان تغییری حاصل می‌شود یا همچنان می‌توانند به عنوان ابزار تبلیغاتی برای القاء شرایط مطلوبی که برای بانوان ایران هست (که نیست) تبلیغ کنند.

اگرچه ده‌ها سوال و ابهام باید در مسیر برگزاری این کنفرانس مطرح و پاسخ داده شود به‌خصوص با توجه به شرایط ویژه حاضر! معذالک اگر از همه‌ی آن موارد بگذریم لااقل برگزارکنندگان کنفرانس حداقل برجستگی و تاثیرگذاری بانوان شرکت‌کننده را مشخص کرده، گزارشی از هزینه‌های انجام شده برای برگزاری این کنفرانس به مردم بدهند، اگرچه معلوم است که غالب مسوولین متاسفانه، دانستن را حق مردم نمی دانند!

به هرحال باید به مردم، به‌خصوص برگزارکنندگان کنفرانس، بگویند حجاب امثال مایا صباغ، که برای ورودش به ایران و پذیرایی از وی از بیت‌المال هزینه شده، مورد قبول است یا خیر؟ اگر مورد قبول است فبه المراد، چرا که برای همین اختیار پوشش داشتن در چهار ماه اخیر و پیش از آن مردم هزینه‌های سنگین داده‌اند و اگر برای ایشان به عنوان یک بلاگر (چهره علمی یا سیاسی و اجتماعی برجسته هم نیستند) بله اگر برای ایشان مقبول و مورد تایید است پس این همه دعوا و طرح و برنامه و خدم و حشم برای کنترل بانوان و دختران ما به چه انگیزه است؟ و اگر مورد قبول نیست پس چرا او را تایید و برای وی هزینه می‌کنید و برای اظهارنظرش، حلوا حلوا می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان