سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403
Tuesday, 23 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۱ ]

 

بخش فرهنگی - مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان از تلاش کبدی‌کاران این استان برای کسب آمادگی جهت شرکت در انتخابی مسابقات آسیایی چین خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جهانبخش آرمان  در نشستی با روسای هیات‌های کبدی شهرستان‌های گیلان گفت: تمرینات ۱۵۰ کبدی‌کار استان برای شرکت در انتخابی مسابقات آسیایی چین آغاز شده است که امید می‌رود گیلانی‌ها بتوانند بیشترین ورزشکار را به تیم ملی معرفی کنند.

وی ضمن تبریک انتصاب سرپرست جدید هیات کبدی استان گیلان و مسئولان هیات‌های شهرستانی افزود: به طور حتم با همدلی، وحدت، روی کار آمدن نیروهای جوان و تزریق پویایی و نشاط به شهرستان‌ها در راستای تقویت این رشته ورزشی گام‌های خوبی برداشته خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی کبدی تنها رشته ورزشی تیمی بوده که همزمان در بخش آقایان و بانوان موفق به کسب مدال طلا شده است و از این رو باید برای سرمایه‌گذاری در این رشته، هیات‌های شهرستانی از همکاری با آموزش و پرورش نهایت استفاده را جهت جذب افراد مستعد داشته باشند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد، با حاکم شدن رویکرد جدید و ایجاد انگیزه در بین نوجوانان و جوانان گیلانی تعداد کبدی‌کاران این استان از ۱۵۰ نفر در بخش آقایان و بانوان به ۳۰۰ نفر افزایش یابد.

پیمان ناصری‌زارع در ادامه این نشست با حکم فرهاد رحیمی، سرپرست هیات کبدی استان گیلان به عنوان سرپرست هیات کبدی شهرستان مرزی بندر آستارا منصوب شد.

پیمان ناصری‌زارع سابقه فعالیت در هیات‌ها و باشگاه‌های مختلف ورزشی از جمله باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت و هیات‌های اسکوواش، ووشو، دوچرخه‌سواری و کشتی را در کسوت دبیر، سخنگو و روابط عمومی در کارنامه دارد.

رشته ورزشی کبدی که در نقاط مختلف کشور رایج است و با نام‌های محلی زو، شیرین‌دودو و اش‌تی‌تی نیز شناخته می‌شود، بیش‌تر در هند، پاکستان و ایران رواج دارد.

این بازی سنتی برای نخستین‌بار در المپیک ۱۹۳۶ برلین به عنوان یک رشته نمایشی به اجرا درآمد و سپس در مسابقات آسیایی ۱۹۹۰ چین به عنوان رشته ورزشی رقابتی گنجانده شد.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان