پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
Thursday, 28 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

بخش ورزش- با وجود اینکه قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال به پایان رسیده اما این مربی همچنان در تهران حضور دارد.

 یکی از اتفاقات جالب حول تیم ملی فوتبال ایران بازگشت کارلوس کی‌روش و دستیاران او همراه با کاروان تیم به تهران بود! سرمربی پرتغالی بعد از حذف ناباورانه از جام جهانی رسما قراردادش با فدراسیون فوتبال خاتمه یافت اما او همراه ملی‌پوشان از دوحه به تهران برگشت و همچنان در پایتخت حضور دارد.

کی‌روش در شرایطی به تهران برگشته که در دوره قبلی سرمربیگری او در تیم ملی ایران، خیلی‌ها بابت مرخصی‌های متعدد او انتقاد می‌کردند اما او در آستانه 70 سالگی دیگر نشانی از آن مربی ای که خیلی از اوقات در تهران نبود، ندارد و حتی حالا که قراردادش به اتمام رسیده نیز به ایران می‌آید و ترجیح می‌دهد اوقات فراغت را هم در ایران بگذراند.

سرمربی پرتغالی  به همراه برخی دستیاران خود به مجموعه فرهنگی کاخ سعدآباد رفت و از بخش های مختلف این مکان تاریخی دیدن کرد. کی‌روش با لبخندی دلنشین با بازدید کنندگان سعدآباد عکس یادگاری گرفت و تصاویر حضور او در این کاخ در فضای مجازی دست به دست شد و واکنش های مختلفی را به همراه داشت.

نکته قابل توجه درباره بازگشت کی‌روش به تهران علاقه او برای همکاری با فدراسیون ایران است؛ این سرمربی بعد از شکست تیم ملی مقابل آمریکا در نشست خبری و مصاحبه‌های بعد از بازی از آینده روشن ایران و شانسی که برای قهرمانی آسیا دارد صحبت کرد. جوان شدن تیم ملی برای جام ملت های آسیا 2023 وعده دیگری بود که کی‌روش به فوتبالدوستان داد و این در شرایطی است که او عملا قراردادی ندارد اما مشخص است که دوست دارد به فعالیت خود در تیم ملی ایران ادامه بدهد.

از سوی دیگر مسئولان فدراسیون فوتبال نیز بعد از پایان جام جهانی برای ایران هیچ واکنش رسمی‌ای به ادامه یا قطع همکاری با کی‌روش نداشته‌اند. اگرچه گفته می‌شود قرار است در جلسه هیات رییسه که به زودی برگزار می‌شود درباره این موضوع بحث و تبادل نظر شود اما تعطیلی طولانی مدت برنامه های تیم ملی باعث می شود که هیچ کس عجله ای برای تعیین تکلیف نیمکت ایران نداشته باشد.

با توجه به اینکه تا ماه مارس 2023 فیفادی در تقویم بازی‌های ملی تعریف نشده، عملا برنامه های ملی در سراسر جهان تا بهار 1402 تعطیل خواهد بود و این مساله شامل تیم ملی ایران هم می‌شود. از سوی دیگر جام ملت های 2023 آسیا نیز با تغییر زمان در زمستان 1402 برگزار می‌شود. در این شرایط طبیعی است که فدراسیون فوتبال عجله ای برای تعیین تکلیف کی روش نداشته باشد. نکته مهم حضور کی‌روش در تهران با وجود این مساله است.

بازگشت کی‌روش به ایران بعد از کنار رفتن ایران جام جهانی، این شائبه را به وجود آورده که شاید از داخل فدراسیون فرد یا افرادی به او وعده تمدید قرارداد را داده باشند. این در حالی است که کی‌روش طی دو سه روز گذشته هیچ جلسه رسمی ای با مقامات فدراسیون فوتبال نداشته است و همین مساله حضور او در تهران را عجیب‌تر جلوه می‌دهد. البته که قبل از شروع جام جهانی از طریق برخی مدیران به هیات رییسه فدراسیون فشاری برای تمدید قرارداد کی‌روش تا پایان جام ملت‌های آسیا وارد آمده اما اعضای هیات رییسه زیر بار این موضوع نرفتند و همه چیز به بعد از پایان دیدارهای ایران در تورنمنت بزرگ فوتبال جهان موکول کردند.

با همه این تفاسیر کی روش و دستیارانش قرار است فردا(یکشنبه) با بلیت بیزینس کلاسی که فدراسیون فوتبال برای آنها تهیه کرده به کشورهای خود برگردند. آنها مدتی استراحت خواهند کرد و در انتظار تصمیمی خواهند نشست که هیات رییسه فدراسیون فوتبال درباره شان خواهد گرفت. البته که فعلا رسیدگی به برنامه های تیم ملی در دستور کار مقامات فدراسیون نخواهد بود و احتمالا تصمیم گیری درباره وضعیت کی‌روش و نیمکت ایران به هفته های آینده موکول شود.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان