جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
Friday, 19 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

سعید سیمیاری

با دنبال سفر رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران رو روسیه به آستراخان ، روز گذشته اعضای هیئت رئیسه جدید شورای تجاری ایرانیان مقیم آستراخان با هادی تیزهوش تابان رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه دیدار کردند.

این ملاقات که در سرای تجاری ایرانیان در آستراخان انجام گرفت آقای صمد جمهری یکی از اعضای هیئت رئیسه شورای تجاری ایرانیان مقیم آستراخان در ابتدا از آقای تیزهوش تابان بخاطر ابتکار ساخت و تشکیل سرای تجاری ایرانیان در آستراخان قدردانی کرد و سپس در توضیح کوتاهی از شکل‌گیری شورای تجاری ایرانیان مقیم آستراخان روسیه گفت:
از ابتدای تشکیل، فعالیت این شورا دارای فراز و فرودهایی بوده است. ایشان اظهار داشتند که برای ادامه فعالیت این شورای تجاری نیاز به کمک و مساعدت سرای تجاری ایرانیان در آستراخان است.
وی خاطر نشان ساخت: ترکیب جدید هیئت رئیسه شورای تجاری مصمم است روابط بیشتری با دستگاه‌های ایرانی و روسی داشته باشد. در ادامه این جلسه هر کدام از اعضای هیئت رئیسه این شورای تجاری نقطه‌نظرات خود را ارایه نمودند.
رییس اناق بازرگانی مشترک ایران و روسیه نیز در این دیدار اظهار داشت: این شورا بیش از ۲۰ پیش تحت عنوان اتحادیه بازرگانان ایرانی تشکیل شده و ایشان هم در ایجاد و تنظیم اساسنامه این اتحادیه مشارکت داشته‌اند.
وی با قول مساعد بر اینکه حداکثر همکاری و مساعدت را با این شورا برای پیشبرد اهداف تجاری و اقتصادی خواهند داشت یادآور شد: لازم است تعامل بیشتری با سازمان‌های روسی و ایرانی داشته باشید تا به سهولت بتوانید مشکلات و مسائل موجود را حل و فصل نمایید.
آستراخان دارای موقعیت خاص جغرافیایی است. عبور رودخانه ولگا و قرار گرفتن در ساحل شمالی دریای خزر سبب شده تا این منطقه همواره مورد توجه قرار گیرد.
حدود و مساحت: استان آستراخان در جنوب غربی بخش اروپایی روسیه قرار دارد. مساحت این استان 1/44 هزار کیلومتر مربع است و از سمت شمال به استان ولگاگراد، از طرف غرب به جمهوری کالمیکیا، از سمت شرق به جمهوری قزاقستان و از طرف جنوب به دریای خزر محدود می گردد.
مرکز استان آستراخان، شهر آستراخان است که تا مسکو 1534 کیلومتر فاصله دارد. این مسیر توسط هواپیما در مدت 2 ساعت طی می شود. آستراخان تا شهر ولگاگراد 430 کیلومتر، تا شهر الیستا (مرکز جمهوری کالمیکیا) 320 کیلومتر، تا شهر مرزی آتیراو قزاقستان 340 کیلومتر و تا دریای خزر حدود 200 کیلومتر فاصله دارد.

به اشتراک بگذارید:
برچسب‎ها : گیلان

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان