سه شنبه, 29 اسفند 1402
سه شنبه, 29 اسفند 1402
Tuesday, 19 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- بسیاری از مشکلات مربوط به مواد غذایی مربوط به خرید بیش از حد و یکباره است. هرچند خرید کم و روزانه همیشه عملی نیست، اما، همانطور که رابرتسون، نویسنده کتاب نکاتی درباره آشپزخانه کوچک، توصیه می‌کند، «اگر بتوانیم غریزه خود را برای خرید بیش از حد مهار کنیم، شانس بالاتری پیدا می‌کنیم».

به طور کلی، مواد غذایی (مثلا میوه‌ها و سبزیجات) باید از بسته‌بندی‌های خود خارج شوند تا بتوانند نفس بکشند. چیز‌هایی که کهنه می‌شوند را در ظروف در بسته و چیز‌هایی که پوشیده می‌شوند را در ظروفی که جریان هوا دارد قرار دهید تا کپک نزنند.

سیب‌زمینی‌ها و سبزیجات ریشه‌ای را درون کیسه‌های تیره و قابل تنفس قرار دهید؛ کیسه آن‌ها را عوض کنید؛ لازم نیست آن‌ها را در یخچال نگه دارید، اما باید خشک و خنک باشند؛ نگهداری سبزیجات در کیسه‌های مخصوص که دوام بیشتری به آن‌ها می‌دهد نیز مفید است.

لیمو و پیاز نصفه را با غلاف‌های سیلیکونی کشدار یا سلفون بپوشانید. انواع رب و سس‌هایی مانند پستو را در ظرفی در دار بریزید و روی آن یک لایه روغن قرار دهید تا کپک نزند. رابرتسون می‌گوید مواد موجود در یخچال را باید دید تا زودتر استفاده شوند. روی ظروف تاریخ بزنید؛ این واقعا مهم است.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان