سه شنبه, 29 اسفند 1402
سه شنبه, 29 اسفند 1402
Tuesday, 19 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

گیلان امروز- استاندار گیلان با بیان اینکه دانشگاه تنها در مسائل تخصصی، علمی و آموزشی خلاصه نمی شود بر ضرورت توجه ویژه به مباحث اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دانشجویان در کنار توسعه کمی و کیفی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تاکید کرد.

اسداله عباسی در نشست با رؤسا و مسئولان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گیلان به‌ مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: بر اساس برنامه‌های توسعه‌ای و افق چشم انداز ۱۴۰۴ باید به سطح مطلوب و مورد انتظاری در زمینه فعالیت‌های مختلف دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برسیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانشجویان، اساتید و عوامل دست‌اندرکار دانشگاه‌ها در بستر فضای مجازی طی ۲ سال شیوع ویروس کرونا افزود: در سال تحصیلی جدید باید با همت و اراده مضاعف، خلا های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشجویان مرتفع شود.

وی با بیان اینکه در کنار توسعه کمی و کیفی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، ارتقای فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشجویان جوان در پویایی جامعه اسلامی بسیار حائز است، گفت: مدیران و مسئولان دانشگاه‌ها باید در این ارتباط برنامه‌های کاربردی مناسب و عملیاتی برای نسل جوان و با نشاط جامعه تدارک دیده و اجرایی کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان به تلاقی دوران جوانی با ایام تحصیل در دانشگاه ها اشاره و خاطر نشان کرد: دانشگاه در تربیت انسان‌های متعهد و متخصص نقش بسزایی دارد و باید در راستای اهداف آموزش عالی همه دست اندرکاران نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی بهره‌مندی از تحلیل‌های روانشناختی و جامعه شناختی برای تعالی فکر و اندیشه دانشجویان را موثر دانست و اضافه کرد: برای توجه به همه مولفه‌های رشد جوانان، نیازمند یک عزم و اراده جمعی از سوی متولیان امر در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هستیم.

استاندار گیلان عنوان کرد: تعامل و همگرایی دانشگاه ها و پیوستگی آموزشی، علمی و پژوهشی زیربنای توسعه فعالیت های مشترک اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دانشگاه ها است تا دانشجو به خوبی بتواند جایگاه و نقش خود در سطح دانشگاه و جامعه را پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به نقشه‌های شوم دشمنان و بدخواهان علیه جوانان بویژه دانشجویان گفت: دشمنان از همه ابزارهای رسانه ای و نرم افزاری خود برای انحراف اندیشه و روح و روان جوانان بهره می‌گیرند که در این زمینه همواره با بصیرت بالای دانشجویان مومن و انقلابی مواجه و مایوس شده‌اند.

عباسی از متولیان امر تعلیم و تربیت خواست تا با بهره‌مندی از شیوه‌های صحیح، برنامه های ارزشمند و تولیدات دارای محتوی اثربخش که در آنها خود دانشجو نقش آفرینی کرده، نقشه های شوم دشمنان را نقش برآب کنند و بر تعالی نظام اسلامی بیافزایند.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان