پنجشنبه, 09 فروردین 1403
پنجشنبه, 09 فروردین 1403
Thursday, 28 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

بخش اجتماعی- مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: آمار « زنانِ سالمندِ تنها » در جامعه ما ۴ برابر مردان سالمند تنها است. این امر آسیبی برای جامعه است که باید به آن توجه شود.پ

به گزارش ایسنا، محمد مهدی ناصحی در همایش بزرگداشت روز جهانی سالمند، اظهار کرد: بیمه سلامت حدود ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش دارد که نزدیک به ۹ درصد آنها یعنی ۳ میلیون و ۷۶۸ هزار و ۲۱۲ نفر سالمند هستند و در ۵ صندوق زیر مجموعه سازمان بیمه سلامت خدمات می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه باید سالمندان را طوری تربیت کنیم که به جای شکست و آسیب امکان رشد در ناملایمات را داشته باشند، درباره خدمات بیمه سلامت ادامه داد: ما در سطح یک با همکاری معاونت بهداشتی وزارت بهداشت ۱۴ خدمت حداقلی مراقبت‌های اولیه نظیر خدماتی در راستای فشار خون و دیابت و... را پوشش می‌دهیم. در سطوح دو و سه خدمات مختلفی از جمله مشاوره روانپزشکی، جراحی‌های قلبی و سرطان‌ها و... با پوشش مناسب تر انجام می‌دهیم. سازمان بیمه سلامت ۹۰ درصد بخش بستری و ۷۰ درصد بخش سرپایی را پرداخت می‌کند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت پیشگیری از بروز بیماری‌های مزمن در دوره سالمندی، تاکید کرد: بیمه‌ها باید در حوزه پیشگیری نیز کار کنند تا فضایی ایجاد شود که سالمندان در سنین بالا کمتر دچار بیماری‌های مزمن شوند. در این راستا باید کارهای علمی انجام دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان