جمعه, 10 فروردین 1403
جمعه, 10 فروردین 1403
Friday, 29 March 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۷۷ ]

 

 

 

گیلان امروز- ناظر گمرکات گیلان گفت: صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرکات گیلان از ابتدای امسال تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

صادق برزگر در گفت و گو با مهر با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی از نظر وزنی در گمرکات گیلان اظهار کرد: کالاهایی نظیر محصولات نباتی، محصولات معدنی و مصنوعات آن، محصولات شیمیایی، پلاستیکی، صنایع غذایی از مبدا گمرکات گیلان به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس صادر شده است.

وی با اشاره به رشد ۳۱ درصدی ارزش دلاری کالاهای صادراتی از گمرکات گیلان در شش ماهه نخست امسال افزود: در این مدت ۶۷۱ هزار و ۶۲ تن کالا شامل غلات (گندم، جو، ذرت و نهاده‌های دامی)، گوشت و روغن، چوب و تخته، محصولات شیمیایی، کاغذ، خمیر چوب و ماشین آلات و قطعات آن از گمرکات گیلان وارد کشور شده است.

ناظر گمرکات گیلان ارزش کالاهای وارداتی را بیش از ۵۸۰ میلیون و۷۷۷ هزار دلار برشمرد و ادامه داد: این کالاها از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه، اکوادور در گمرکات گیلان ترخیص شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش دلاری ۲۴ درصد و از نظر وزنی هفت درصد کاهش داشته است.

برزگر به افزایش ۲۷۵ درصدی ترانزیت خارجی مبدا از گمرکات گیلان در سال جاری گفت: در شش ماهه نخست امسال ۲۹۶ هزار و ۸۵۰ تن کالا خارجی از مبدا گمرکات استان ترانزیت شده و آمارها بیانگر ترانزیت خارجی مقصد به میزان ۲۳۷ هزار و ۹۸۲ تن کالا در این مدت است.

وی با اشاره به افزایش ۵۵ درصدی ترانزیت خارجی مقصد کالا در گمرکات گیلان افزود: در شش ماهه نخست امسال ۸۰ تن کالا به ارزش ۳۱۸ هزار و ۴۰۰ دلار به صورت چمدانی از گمرکات گیلان صادر شده که از نظر وزنی ۹ درصد و از نظر دلاری ۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان