چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403
Wednesday, 24 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۲ ]

 

گیلان امروز- رئیس دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون گیلان گفت: مردم نوعدوست استان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۲.۶۴ درصد بیشتر خون اهدا کردند.

دکتر گیتی ایزدی پور در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: نیمه نخست امسال بیش از ۵۱ هزار نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون گیلان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۶۷ نفر موفق به اهدا شدند.

وی با بیان اینکه از مجموع اهداکنندگان نیمه نخست امسال، ۶ هزار و ۸۵۰ نفر برای اولین بار خون اهدا کردند، افزود: ۲۴ هزار و ۱۹۱ نفر از اهداکنندگان مستمر و ۱۳ هزار و ۲۶ نفر باسابقه هستند.

رئیس دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون گیلان بیان داشت: اهداکنندگان بار اول نیز در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل یک هزار و ۸۶۶ نفر افزایش یافته‌ است.

وی درباره افزایش آمار بار اولی‌ها برای اهدای خون در سال جاری عنوان کرد: تیم‌های سیار انتقال خون استان با حضور در مکان‌های جدیدتر موفق به جذب بار اولی‌ها برای مشارکت در امر انسان‌دوستانه شده‌اند که این برنامه در نیمه دوم با قوت استمرار می‌یابد.

رئیس دفتر برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان انتقال خون گیلان گفت: از مجموع اهداکنندگان خون در ۶ ماه گذشته، هزار و ۶۱۳ نفر زن و ۴۲ هزار و ۴۵۴ نفر مرد هستند.

وی با بیان اینکه اهدای خون بانوان نیز در نیمه نخست امسال افزایش یافته است، اضافه کرد: در نیمه نخست پارسال از مجموع اهدای خون یک هزار و ۵۰۲ نفر زن بودند که نشان دهنده افزایش ۱۱۱ نفری است.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان