شنبه, 01 اردیبهشت 1403
شنبه, 01 اردیبهشت 1403
Saturday, 20 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۸ ]

 

 

گیلان امروز- پایگاه فناوری «Gizmodo» گزارش داد شرکت تاکسی اینترنتی اوبر (Uber) که در آمریکا مستقر است، اعلام کرده این شرکت احتمالا از سوی گروه هکری «LAPSUS$» که از سوی نوجوانان اداره می‌شود، هک شده است.

بر پایه این گزارش، شرکت اوبر اطلاعات بیشتری را در خصوص اینکه چگونه هک شده است، منتشر و ادعا کرده است از سوی گروه «LAPSUS» که یک گروه خلافکار سایبری با سابقه است و به نظر می‌رسد بیشتر جمعیت آن را نوجوانان تشکیل می‌دهند، هدف گرفته شده است.

همچنین به طور مشخص این شرکت، اطلاعات بیشتری را در خصوص اینکه چطور هک شده بود منتشر کرد. اوبر می‌گوید این هکر از اعتبارنامه ورود یکی از پیمانکاران این شرکت برای دسترسی اولیه به شبکه اوبر سوء استفاده کرده است. همچنین بر اساس این گزارش، هکر‌ها ممکن است دسترسی به اعتبارنامه را از «دارک وب» خریداری کرده باشد. دارک وب یا وب تاریک به شبکه‌ای گفته می‌شود که در دسترس عموم نبوده و بیشتر برای مقاصد غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این اظهارات شرکت اوبر در حالی بیان شده است که هفته گذشته یک فرد توانست به داخل شبکه اوبر نفوذ کرده و از این طریق توانست تا در جهت ایجاد هرج و مرج استفاده کند. در این نفوذ سایبری، فرد مجرم که مدعی است ۱۸ سال دارد، موفق شد تصاویری مستهجن را به پست کرده و تصاویر داخلی محیط این شرکت را در اینترنت منتشر کند.

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان