شنبه, 08 اردیبهشت 1403
شنبه, 08 اردیبهشت 1403
Saturday, 27 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۹۳ ]

 

گیلان امروز- رئیس کل دادگستری گیلان، با بیان اینکه ظرفیت جنگل های استان در خصوص برداشت چوب بیش از این نمی باشد خاطرنشان کرد: از این پس مجوز کارگاه چوب بری برای هیچ کسی صادر نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در نشست پیشگیری از قاچاق چوب آلات جنگلی، با اشاره به گستردگی قاچاق چوب از جنگل های گیلان تصریح کرد: باید قرارگاهی با حضور مسئولان متولی تشکیل شود تا در خصوص مسائل مهم، سیاست گذاری های لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه راه های دسترسی به جنگل ها و امکان حمل چوب قاچاق در کل استان باید شناسایی شود اظهار کرد: پس از ترسیم راهکارها باید اعتبارات لازم در این زمینه نیز برآورد شود.

رئیس کل دادگستری گیلان افزود: پس از شناسایی راه های دسترسی باید طریقه انسداد این راه ها نیز مشخص گردد.

حجت الاسلام خلیلی شناسایی افرادی را که فعالیت آنها از راه قطع اشجار جنگلی است الزامی دانست و گفت: این افراد در کل استان باید شناسنامه دار شوند و تذکرات لازم به آنان داده شود.

وی با اشاره به اینکه کارگاه های چوب بری مجوزدار باید از بقیه کارگاه ها جدا شده و محل استقرار آنها نیز تعیین گردد تصریح کرد: استقرار کارگاه های چوب بری در دل جنگل پذیرفتنی نیست و باید فاصله قانونی در این زمینه رعایت شود.

این مقام ارشد قضایی با بیان اینکه ظرفیت جنگل های استان در خصوص برداشت چوب بیش از این نمی باشد خاطرنشان کرد: از این پس مجوز کارگاه چوب بری برای هیچ کسی صادر نخواهد شد.

رئیس کل دادگستری گیلان اضافه کرد: تمامی کارخانه های چوب بری که دارای مجوز هستند باید مجهز به دوربین باشند و کنترل دوربین ها نیز در اختیار قرارگاه پیشگیری از قاچاق چوب باشد.

 

 

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان