جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
Friday, 19 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]

 

گیلان امروز- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت : ۱۰ واحد صنعتی راکد مازندران طی ۱۵ روز اخیر با اعطای تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی و تقسیط معوقات بیمه‌ای ، مالیاتی و بانکی به چرخه تولید باز گردانده شده‌اند.

حسن خیریانپور در گفت و گو با ایرنا با بیان این که با برگشت این تعداد بنگاه اقتصادی به چرخه تولید برای ۲۶۳ نفر شغل ایجاد شده است ، افزود : طبق زمان‌بندی و با پیگیری موردی مشکلات تولیدکنندگان درصدد شکوفایی تولید و اشتغال در مازندران هستیم.

وی با بیان این که در ابتدای سال جاری ۳۷۵ واحد صنعتی راکد در مازندران وجود داشت ، خاطر نشان کرد : طبق ارزیابی‌های معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در ۶ ماه گذشته ۱۲۴ بنگاه اقتصادی به چرخه تولید بازگردانده شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به روند مثبت اشتغال زایی برای افراد بیکار در کارخانه‌های استان طی ماه‌های گذشته ، افزود : اشتغال زایی برای پنج هزار و ۴۲۰ نفر در حوزه صنعت مازندران از دستاوردهای ماندگار دولت مردمی سیزدهم است.

خیریانپور با بیان این که در ۶ ماه گذشته حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از بدهی‌های بیمه‌ای و مالیاتی بنگاه‌های اقتصادی راکد و نیمه فعال مازندران با مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تقسیط شد ، گفت : عمده مشکلات واحدهای صنعتی راکد مازندران داشتن معوقه مالیاتی ، تامین اجتماعی و بانکی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان این که در ۶ ماه گذشته کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مازندران ۳۲۰ مصوبه در راستای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی داشت ، افزود : با دستور مستقیم استاندار مازندران تاکنون ۸۵ درصد از مصوبات این جلسات در گام اجرایی قرار گرفت و ۱۵ درصد دیگر در دست پیگیری است.

وی از پرداخت ۹۶۳میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش برای احیای واحدهای راکد استان در ۶ ماه گذشته خبر داد و گفت : احیای ۵۰  واحد صنعتی تعطیل دیگر تا پایان آذر ماه در مازندران در دستور کار قرار دارد.

 

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان