سه شنبه, 28 فروردین 1403
سه شنبه, 28 فروردین 1403
Tuesday, 16 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۶ ]

 

گیلان امروز- دبیرکل اتحادیه بنکداران موادغذایی در خصوص آخرین وضعیت بازار اقلام خوراکی توضیحاتی را ارائه داد.

قاسمعلی حسنی، گفت: اکنون قیمت مصوب هر کیلوگرم شکر بسته‌بندی ۲۳ هزار تومان است. شرکت‌های بسته‌بندی هر بسته ۹۰۰ گرمی را به  نرخ ۲۰ هزار و ۵۰۰ تا ۲۱ هزار تومان به فروش می‌رسانند. البته واردکنندگان شکر خام برای رقابت با یکدیگر و تحویل کالای چند ماه آینده، هر کیلوگرم از این محصول را ۱۰۰۰ تومان زیر قیمت به شرکت‌های فرآوری و بسته‌بندی ارائه می‌دهند.

به گفته دبیرکل اتحادیه بنکداران موادغذایی، با توجه به رکود بازار مجدداً شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی برخی اقلام روغن خوراکی در کشور هستیم،مصرف روغن در کشورمان با کاهش محسوسی روبه‌رو شده است، از طرف دیگر به دلیل رقابت بین تولیدکنندگان و افزایش واردات این محصول، قیمت روغن در بازار کاهش یافته و هم‌اکنون فروشگاه‌های زنجیره‌ای روغن را با تخفیف به مشتریان خود عرضه می‌کنند.

گفتنی است، قیمت شکر به ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است، این در حالی است که براساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی قیمت مصوب آن ۲۳ هزار و ۲۳۰ تومان برای مصرف کنندگان تعیین شده بود. علاوه بر این قیمت شکر در بازارهای جهانی به ازای هر تن ۲۵ دلار کاهش یافته است که این امر نیز بر کاهش قیمت این محصول در بازارهای داخلی اثر گذاشته است.

به اشتراک بگذارید:

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان