جمعه, 31 فروردین 1403
جمعه, 31 فروردین 1403
Friday, 19 April 2024
روزنامه گیلان امروز [ شماره ۶۴۸۷ ]
پنهان کاری مدیریت شرکت پخش گیلان از مشکلات  

سرمایه گذاران جایگاه های سوخت گیلان در آستانه ورشکستگی

۱۴۰۱/۰۶/۱۹ چاپ

سعید سیمیاری همدم

مدت مدیدی است که وضعیت اقتصادی جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی گیلان به دلیل سو مدیریت در گیلان با بحران ورشکستگی برخی از سرمایه گذاران این بخش روبرو شده است، بخشی که سهم مهمی در امنیت و آرامش جامعه دارند و‌همواره برای ایجاد آرامش روحی و روانی جامعه علی رغم سرمایه گذاری سنگین که انجام داده اند ، تلاش داشته اند تا به سهم خود تمامی برنامه ها و سیاست های متولیان امر به شایستگی ارائه نمایند..
اما در گیلان از سال گذشته مشکلاتی در جایگاه های سوخت رخ داده است که ادامه آن کارد به استخوان جایگاه داران استان رسانده است و هر چه جایگاه داران تحمل می کنند تا شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان با توجه به رسالت و وظیفه ذاتی خود که سیاست گذاری و راهبری نظام تولید ، تامین ، انتقال و توزیع فرآورده های نفتی و خلق ارزش برای ذینفعان است ، ایفای نقش کرده  و چاره اندیشی نماید ، انگار نه انگار ؛ به گمان اینکه مدیر شرکت پخش فرآوردههای نفتی گیلان سرگرم حواشی دیگر است .
اما این مشکلات چیست و چرا کارد به استخوان جایگاه داران سوخت گیلان رسیده است و چرا تا کنون با عمق مشکلاتی که وجود داشته است پنهان کاری شده است؟
چرا مشکلات سامانه هوشمند که ناشی از خرابی تجهیزات است و بخش اعظمی از سکوهای جایگاه های استان را به خاموشی کشانده است نباید به استاندار گیلان گزارش شود ؟
مشکلات یاد شده ناشی از بی توجهی مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان است ، مشکلاتی که با عدم انعکاس به مقامات بالادستی و پیگیری برای رفع مشکلات ، سرمایه گذاران را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.
چرا آنچه در توان مدیر فعلی نیست به مدیر ارشد استان گزارش نمی شود تا در مرکز مشکلات استان را پیگیری و دنبال نمایند و از مدیر ارشد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور بخواهند تا به وضعیت گیلان که استانی مهم در کریدور شمال به جنوب و مرکز کشور وهمچنین کریدورشمال غرب به شمال شرق کشور است به صورت اورژانسی و ویژه رسیدگی نمایند ؟
کرسی مدیریت در شرکت پخش گیلان برای خدمتگزاری و ایجاد سهولت در دریافت خدمت به ذینفعان است که متاسفانه از سوی مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان که در آستانه بازنشستگی است به دست مایه ای برای بقاء و لابی برای ساختن پل های مسیر پسا بازنشستگی تبدیل شده است که دیگرانگیزه لازم برای رفع مشکلات جایگاه های سوخت گیلان و خدمت صادقانه و جهادی به مردم و ولی نعمتان که خواست دولت است را ندارد ؟
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان رسما اعلام کند که درقبال پولی که به عنوان یک کارمند ارشد شرکت پخش در استان دریافت می کند چه اقداماتی در یک سال اخیر در راستای رفع مشکلات مردم و جایگاه داران انجام داده است و وضعیت مشکلات جایگاه های سوخت و سامانه هوشمند در مقایسه با استان های اصفهان ، شیراز ، مشهد و تبریزدر چه وضعیتی است؟
مشکلات ناشی از کمبود قطعات سامانه هوشمند که در صورت مسئولیت پذیری به آسانی قابل پیگیری ومدیریت بود موجب شد تا بسیاری از جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی از جمله بنزین و گازوئیل در گیلان با ظرفیت پایین فعالیت کرده و تعدادی ازتلمبه های سکوهای این جایگاه ها قابلیت سوخت گیری برای مشتریان را نداشته باشند و عملا سطح عملکردی جایگاهها و سطح رضایتمندی همشهریان و از همه مهم تر مسافرین و گردشگران که سهم بسزایی در اقتصاد استان دارند را به شدت کاهش داده است.
از موارد و مشکلات مهم که کارد به استخوان جایگاه داران رسیده است اینکه ؛ به بهانه کمبود نفتکش که به یک روند عادی تبدیل شده است ، عدم ارسال به موقع محمولات خریداری شده از سوی جایگاهداران و تعطیلی چندین ساعته آنها در طول روز است که در کنار خرابی تجهیزات سامانه به راحتی می توان درک کرد که چه ظلمی به سرمایه گذاران این حوزه روا داشته می شود.
معضل دیگر تعیین سقف برداشت از هر کارت سوخت در جایگاه ها به 30 لیتر که دربعضی از استانهای کشوربه دلیل پیشگیری از قاچاق اجرایی شده است و تسری آن به استان گیلان علیرغم اینکه بحث قاچاق بنزین دراین استان شمولیت ندارد که موجب مراجعه بیشتر به جایگاه های عرضه سوخت برای  پر کردن باک خودروها ودر نتیجه استهلاک بیشتر قطعات سامانه  شده است وضمن ایجاد نارضایتی عمومی این اتفاق موجب شده است تا بسیاری از خودروهای ورودی و خروجی به گونه ای برنامه ریزی کنند که در استان های همسایه گیلان، باک خودروهای خود را پر نمایند ودر نتیجه موجب کاهش فروش فرآورده در گیلان که مقیاسی برای اخذ سهمیه در سال آتی خواهد شد و مطمئنا موجب کاهش سهمیه استان برای سالهای بعد را رقم خواهد زد و نهایتا فروش کمتر، خطر ریسک پذیری سرمایه گذار را به شدت افزایش خواهد داد.
مطالبه مهم این است که مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی گیلان تکلیف خود را با استان مشخص کند ، پنهان کاری او از مشکلات استان و عدم انتقال مشکلات به استاندار گیلان که فردی توانمند برای مطالبه خواسته ها و امتیازات استان است ، گویای چیست ؟
او با چه انگیزه ای در حق خدمت گیرندگان وسرمایه گذاران که امروزخط قرمز آقای رئیسی و حتی شخص رییس قوه قضاییه همین بخش است و در استان هم رییس کل دادگستری گیلان که در این بخش با هیچ احدی  ‌مماشات ندارند ، اهمال کاری می کند !
آیا مدیریت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از پیرامون مشکلات جایگاه داران استان وعدم حضور و  مرخصی های پی در پی مدیرش در استان مطلع است ؟
اقتصاد گیلان بر پایه کشاورزی ،گردشگری و خدمات است و بخش خدمات هم به عنوان مولد ترین بخش کار آفرینی و اشتغال زای استان محسوب می شود.
جایگاه های سوخت استان بخشی مهم از پازل اقتصادی گیلان در بخش خدمات است ، هر گونه تعلل و خرید زمان برای مدیرانی که بیش از انجام خدمت به مردم و سرمایه گذاران  به استراحت و سیاسی بازی پرداخته اند ، موجب دلسردی در جامعه و سنگینی کار دولت سیزدهم می شود ، دولتی که امروز رفتارش با اعمالش یکی است . حال از استاندار گیلان درخواست می شود از طریق بازرسان خود از وضعیت جایگاه های سوخت گیلان که با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده و خدمات آنان در ایجاد آرامش و امنیت استان بسیار حائز اهمیت است ، مطلع گردد
اهمیت خدمات و سرمایه گذاری در این بخش آنچنان از اهمیت بالایی برخوردار است که می طلبد قبل از هر جابجایی در حوزه مدیریت شرکت پخش فراورده های نفتی گیلان مدیرفعلی شرکت پخش فراورده های نفتی گیلان در یک نشستی با حضورهمه مالکان و سرمایه گذاران جایگاه های استان  ، گزارشی از آخرین وضعیت این بخش را حضورا به استاندار گیلان ارائه دهد.اگر او غیر آنچه در این گزارش به او پرداخته شد عمل کرده است مستحق دریافت جایزه و در غیر اینصورت اگر ترک فعلی صورت گرفته باشد ، دستگاه قضایی استان به عنوان امین و حافظ حقوق بیت المال با تضییع کنندگان حقوق جامعه و سرمایه گذاران برخورد نماید.

به اشتراک بگذارید:
برچسب‎ها : بنزین, گیلان

نظر شما:

security code
طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان